Basic-Fit pusht de feeling met dansende Mufasa

Met een vrolijke one-taker zet Basic-Fit virtual fitness in de spotlight.

Basic-Fit lanceert deze week in samenwerking met bureau Natwerk een nieuwe campagne voor promotie van hun GXR (Group Exercise Revolution) groepslessen. Dit is virtueel fitnessen onder begeleiding van een instructeur via een groot scherm in de sportschool, of live thuis dan wel on demand via de app en web.

Natwerk ontwikkelde een campagne-video in samenwerking met internet-sensatie en Feel Good Man Mufasa, de artiestennaam van social media comedian Jeffrey Obenga. Mufasa werd vorig jaar in één klap een Instagramceleb met een filmpje waarin hij -naast een rijdende auto- danst op Push The Feeling van The Nightcrawlers. Dat leverde hem onder meer de goedkeuring op van Jada Pinkett-Smith en een deel van haar 10 miljoen volgers.

Honderdduizend keer bekeken

Reinier Steures van Natwerk zegt dat ze Mufasa ‘net op het goede moment te pakken hebben gekregen’. ‘Dit was zijn eerste echt commerciële klus. Dus die man heeft helemaal geen sterallures. Hij is echt een baas.’ De frisse aanstekelijkheid is volgens Steures aan het filmpje af te zien en wordt ook opgemerkt op social media: de teaser op Instagram werd binnen een paar uur meer dan honderdduizend keer bekeken. Steures: ‘En zijn bereik is internationaal en groeit elke dag. Dat krijg je er allemaal gratis bij’.

De video zal via diverse kanalen worden verspreid, waaronder mail, narrowcasting en social media in Nederland, België, Frankrijk en Spanje. De campagne wordt in alle landen waar Basic-Fit actief is ingezet. John Verhouden, director GXR Groupclasses van Basic-Fit: ‘We hebben Natwerk gevraagd om een campagne voor ons te maken die de diverse GXR groepslessen onder de aandacht brengt. Wij zijn er namelijk van overtuigd dat als je samen traint je ook vaker komt en makkelijker je doelen bereikt. Wij waren direct enthousiast toen zij voorstelden om met Feel Good Man Mufasa te werken.’

On-demand

Leden van Basic-Fit kunnen vanaf vandaag op Mufasa’s aanstekelijke moves meedansen via het on-demand videoplatform van Basic-Fit. De les zal later ook te volgen zijn in de clubs.

Advertentie
advertisement

Reacties: 1

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Marc Fahrner
Ja, Basic-fit is best lekker bezig met haar branding. Prima!
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie