Bastion Hotels stelt zich opnieuw voor aan Nederlanders

Nieuwe merkpositionering voor het oer-Hollandse, no-nonsense Bastion Hotels

Bastion Hotels slaat een nieuwe weg in met de positionering ‘Waar heel Holland slaapt’. De campagne stelt de hotelketen opnieuw voor aan de Nederlander.

De geïntegreerde campagne krijgt vorm met Bastion Hotels’ allereerste tv-commercial. In de commercial horen we het wiegelied van Brahms, een wereldwijd bekend slaapliedje dat uit speeldoosjes klinkt in menig slaapkamer. De boodschap in de commercial wordt gebracht door een diverse cast, representatief voor de veelzijdige gasten. Van wegwerkers tot zakenvrouwen en van een fietsfamilie tot hartsvriendinnen. Bastion Hotels is derhalve een plek waar heel Holland slaapt. 

De campagne is bedacht door Dept en vanaf 1 januari te zien en horen op televisie, radio en social media. De 'Waar heel Holland slaapt'-campagne loopt vanaf 1 januari 2020 op televisie, radio en social media waaronder YouTube.

 

Advertentie
advertisement

Credits:  

 

Bastion Hotels:

Roy Goes en Evelien van Grinsven 

 

Dept:

Creative director: Michael Maaskamp

Sr. creative: Simon van Gorkum

Art director: Manuel di Tolve

Agency producer: Dennis Gijsbers

Accountmanager: Daan Hülsmann

Projectmanager: Marjolein van Hemert

Strategie: Valentijn Spek

Mediastrategie: Cindy Jacobs - Walk in media

 

Productiemaatschappij Since ‘88:

Director: Zara Dwinger 

Executive producer: Daan Dagevos

Producer: Yanna Panagopoulos

Edit: Jits Vlaar - Since ‘88

Grading: Erik van den Heuvel - De Grot

Geluid: Jacco Lenstra - Alfred Klaassen 

Muziek: Cris and Jef Music

 

Reacties: 1

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Gerard Hoffa
Ik las net weer eens opnieuw een artikel over Simon Sinek's Golden Cirkel. Zo krachtig en eigenlijk zo eenvoudig. Ik heb spontaan weer even de Ted Talk uit 2009(!) bekeken. Ter herinnering:

_People don’t buy what you do. They buy why you do it.
When you sell using the conventional “features and benefits” approach, the rational brain will processes that language and logic as information. In reality, deeper instinctual feelings drive human decision making._

"Waar heel Holland slaapt" heeft weinig purpose in zich en is zelfs maar een heel klein elementje van de 'What'.

Het lijkt me de absolute randvoorwaarde, dat je (kunt) slapen in een hotel (en ook het meest saaie wat je er kunt doen). Jammer want alleen al het woord Bastion heeft genoeg brand power en purpose in zich heeft om een stevige emotie te creëren.

Ik heb dan ook sterk het gevoel dat heel Holland (moet dat niet Nederland zijn?) in slaap valt bij het bekijken van deze commercial.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie