Big Shots start crowdfundingsactie voor docu ‘De Kunst van het Verleiden’

Door de beeldrechten af te kopen wil Big Shots de docu beschikbaar maken voor toekomstige generaties.

Premiere van De Kunst van het Verleiden tijdens 100 jarig bestaan van de VEA (Oktober 2017)

Videoproductiebedrijf Big Shots start een crowdfundingsactie voor de documentaire ‘De Kunst van het Verleiden’. De organisatie wil geld ophalen om de beeldrechten af te kopen, zodat de film beschikbaar is voor iedereen.

De Kunst van het Verleiden is een documentaire over belangrijke trends en ontwikkelingen in de Nederlandse reclame vanaf de jaren 50. In de film gaat Danny van den Bersselaar, regisseur en initiatiefnemer, in gesprek met de creatieve voorhoede van alle generaties reclamemakers. 

Volgens Big Shots heeft de docu veel losgemaakt bij mensen binnen en buiten de reclamewereld. De organisatie krijgt dan ook veel vragen van mensen die de film willen bekijken. Maar de documentaire kan echter niet openbaar getoond worden in verband met de rechten. Daar wil het productiebedrijf verandering in brengen.

Met de crowdfunding wil Big Shots 22.500 euro ophalen om de beeldrechten af te kopen. Ook zal de organisatie, in samenwerking met Van den Bersselaar, de bestaande versie herzien en aanvullen met nieuw materiaal. Een punt van kritiek is bijvoorbeeld de representatie van vrouwen. De docu wordt online gedistribueerd in de vorm van een reeks afleveringen van 15-20 minuten. In samenspraak met een partner zal er een extra versie geschikt worden gemaakt voor televisie.

De actie loopt van 7 mei tot 30 juni 2019.

Klik hier voor meer info. 

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie