Bloemenbureau opent 'fiets drive-thru' voor bloemen en planten

Je betaalt met een social share: #FillTheDistanceWithBeauty of #VulDeAfstand.

Als start van de campagne ‘Vul de Afstand met Schoonheid’ heeft Gardeners voor Mooiwatbloemendoen.nl en Mooiwatplantendoen.nl een 'Bloemen en Planten Fiets Drive-thru' geopend. Iedereen die tot en met morgen op de fiets een boeket of plant wil oppikken om weg te geven aan een dierbare kan dat daar doen.

Advertentie
advertisement

Afstand met schoonheid vullen

Bloemenbureau Holland wilde een campagne creëren die 'de afstand met schoonheid wil vullen'. Met bloemen en planten dus. Het idee ontstond om een drive-thru te openen door de beweging in de maatschappij om juist in deze tijd coronaproof dagelijkse benodigdheden af te halen of thuis te laten bezorgen. 

Een drive-thru waar je op je fiets langs de verschillende loketten gaat en met een boeket of plant er weer uit fietst, is niet alleen opvallend, kleurrijk en zeer geschikt voor een groter publiek, het is ook een knipoog naar deze beweging.

In lijn met de campagne en met de bloemen en planten op de kalender – en hun symbolische betekenissen, is ook gekeken naar een speciaal menu waar bezoekers uit kunnen kiezen. Zo staat het Stay Strong (Wo)Man-boeket - gevuld met calla’s en dahlia’s - voor kracht en sympathie en geef je iemand bijvoorbeeld The Bodyguard cadeau, dan biedt de plant een natuurlijke bescherming in huis. 

Hoe werkt het?

Op ‘t hofje van de Singelkerk, gelegen aan de Herengracht 431 in Amsterdam kan iedereen helemaal coronaproof een boeket of plant komen ophalen. Vanaf de straat fiets je letterlijk de drive-thru in, check je het assortiment, geef je bij het eerste loket door welk boeket of welke plant je wilt, pik je bij het tweede loket je bloemen of planten op. Je betaalt met een social share (#FillTheDistanceWithBeauty en #VulDeAfstand) en fietst weer door.

De overall campagne voor het Bloemenbureau is van 180/Kingsday.

Lees ook: The Gardeners heeft nieuw management: ‘Onze campagnes moeten nieuwswaarde creëren’

Plaats als eerste een reactie

Advertentie