Campagne Bodyform (de Engelse Libresse) moet vrouwen tevreden met hun vulva maken

In Groot-Brittannië gaan steeds meer meisje naar de plastisch chirurg voor hun vulva. Bodyform wil deze trend stoppen.

Bodyform, de Engelse variant van Libresse, snijdt in zijn commercial wederom een taboe aan. Het spotje is een ode aan de vulva in al haar vormen en maten.

Bodyform zoekt met deze bewustwordingscampagne voor de tweede keer aansluiting bij de belevingswereld van zijn doelgroep. Vorig jaar kwam het merk met een campagne die het taboe rondom menstruatiebloed moet doorbreken, nu wil het vrouwen een positief beeld over hun geslachtsdeel geven. In Groot-Brittannië gaan namelijk steeds meer jonge meisjesnaar de plastisch chirurg om aan hun vagina te laten sleutelen. Ze willen een zogeheten ‘designer vagina’ met symmetrische schaamlippen. De commercial is geproduceerd door bureau Abbott Mead Vickers BBDO.

Zingende schelp

In de drie minuten durende video komen een reeks kleurrijke objecten voorbij die lijken op het vrouwelijke geslachtsdeel, zoals een schelp, een grapefruit en sinaasappel. De items zingen mee op het nummer ‘Take Yo Praise’. Ook zie je vrouwen die hun geslachtsorgaan, bijvoorbeeld met een spiegel, onderzoeken. De boodschap: je hoeft je niet te schamen. 

Het is positief dat een Bodyform jonge vrouwen zelfvertrouwen wil geven, maar een nieuw gevaar ligt op de loer: speelt de campagne niet in op de onzekerheid van meisjes om zo schoon mogelijk te zijn? De video is gemaakt ter promotie van de intieme verzorgingslijn met verpakkingsteksten als: ‘For a superior feeling of cleanliness.' Hopelijk worden jonge meisjes nu niet bang voor 'ongewenste' geurtjes...

 

 

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie