Burger King toont zich weer de koning van de inhakers

Met een op het oog normale advertentie op de bus grilt de hamburgerketen de Leave-campagne tijdens het EU-referendum.

De bus met de BurgerKing-inhaker

Met een gortdroog zinnetje ‘parking was a nightmare this morning’ stuurde BurgerKing gisteren een tweet van een rode bus de wereld in. Op de zijkant is een advertentie te zien met een burger en de begeleidende tekst:

‘Another Whopper on the side of a bus. Must be an election’

Whopper betekent in het straattaal-Engels ‘een leugen’.

De hamburgerketen verwijst daarmee naar het EU-referendum toen het leave-kamp met Boris Johnson en Nigel Farage een bus liet rondrijden met de tekst dat de Britten 350 miljoen pond per week aan de EU betalen, en daar beter de NHS mee kunnen steunen.

NHS-bus
NHS-bus

Direct nadat het referendum nam Johnson alweer afstand van de boodschap op de bus, die 350 miljoen zouden niet naar de Britse zorg gaan.

De actie is een idee van het bureau BBH van BurgerKing , Frank PR deed de publiciteit. Ian Heartfield, chief creative officer van BBH, vertelde The Drum dat ‘dit de manier is zoals reclame moet werken’. Twee creatieven kwamen met het idee en ‘een dappere klant’ aarzelde niet om het goed te keuren.

Heartfield: ‘In een een mum van tijd begon de natie erover te praten. Job done.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie