Campagne 'Stop dementie' komt te laat voor opa Frans

Alzheimer Nederland zet in donateurscampagne het verhaal centraal van drie generaties.

In de nieuwe campagne Stop Dementie van Alzheimer Nederland staat dit jaar het verhaal centraal van drie generaties: opa Frans, zijn dochter Sharon en kleindochter Djez-Lin.

In de nieuwe campagne is de impact van de ziekte voelbaar gemaakt in een klein en krachtig familieportret. Opa Frans heeft dementie. Dat raakt niet alleen zijn dochter, maar ook zijn kleindochter. 'Voor mij is het te laat, maar ik wil niets liever dan dat dit hen bespaard blijft.'

Met de nieuwe commercials wil de organisatie nieuwe donateurs werven. Door meer geld te investeren in wetenschappelijk onderzoek, vergroot de kans op preventie en genezing. De campagne is vanaf 3 oktober te zien op diverse tv- en online kanalen.

Snelst groeiende doodsoorzaak

Patricia Kerckhoff, hoofd Marketing en Corporate Communicatie Alzheimer Nederland: ‘De investeringen in dementieonderzoek lopen helaas nog steeds achter op andere ziektes en dat terwijl het momenteel volgens het CBS de snelst groeiende doodsoorzaak is.’

Iedereen heeft een kans van één op vijf om dementie te krijgen. Het aantal mensen met dementie verdubbelt in de aankomende twintig jaar naar een half miljoen mensen, terwijl in de tussentijd de beroepsbevolking halveert. Er is vrijwel nog geen behandeling mogelijk en de ziekte is nog niet te genezen.

Credits ‘Stop dementie’

Klant: Alzheimer Nederland
Verantwoordelijken bij klant: Patricia Kerckhoff, Henriëtte Brons, Lineke Awater, Natalie Delzenne, Anne-Marie Blomesath
Bureau: Born05
Strategie & Creatie: Dennis van Vugt, Harm Balvers
Account: Laura Meerstadt
Regie: Aaron van Valen
Productie: Ushani Karunadasa, Eveline Bloemendal (de Haaien), Romke Janssen (Born05)
Muziek: Erik-Jan Grob

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie