Crisp daagt gevestigde orde uit: ‘Zie dat je supermarkt maar eens doen’

Zelf geproduceerde tv-commercial pleit voor een beter voedselsysteem. ‘Liever rechtstreeks, lokaal en met de seizoenen.’

Crisp

Online supermarkt Crisp lanceert een televisiecommercial met als pay-off: ‘Zie dat je supermarkt maar eens doen’. De campagne moet uiting geven aan de keuzes die Crisp zegt te maken voor een smaakvoller voedselsysteem en smaakvoller eten. ‘Want waar het moderne voedselsysteem te vaak leunt op massagedreven productie tegen een zo laag mogelijke prijs, zoekt Crisp het liever rechtstreeks bij lokale boeren, makers en telers die met de seizoenen werken. En die keuzes hebben een grote impact op de smaak van het eten dat dagelijks op je bord ligt.’ Interessante bijkomstigheid is dat de campagne – met behulp van regisseur Basha de Bruijn (onder andere ABN Amro, Plus en Bolsius) – geheel en al door het inhouse creatieve team 'Crisp Creative' is ontwikkeld en geproduceerd. Dit is de commercial:

Crisp | Zie dat je supermarkt maar eens doen

Dichtbij is smaakvoller

Rozsa Groothoff, creative director bij Crisp verwoordt de filosofie van de online super als volgt: ‘Een toekomst voor een beter voedselsysteem begint bij de keuzes over wat er vandaag op ons bord ligt. In onze commercial leggen we uit waarom we leven met de seizoenen, kiezen voor dichtbij en eten liever bij kleinschalige makers vandaan halen. Dat draagt bij aan een smaakvoller systeem én aan smaakvoller eten.’

 

Dezelfde collega

Crisp-kenners zullen in de reclame naar alle waarschijnlijkheid bestaande vorm- en stijlelementen herkennen die ook in de app en andere kanalen van Crisp worden gebruikt. Voor de commercial is volgens Groothoff dan ook sterk op de kracht van de eigen merkidentiteit én de eigen mensen vertrouwd. ‘Er is geen extern productiehuis of reclamebureau aan te pas gekomen. De art direction van de commercial is gedaan door dezelfde collega die normaal ook alle andere Crisp-uitingen maakt. We wilden dicht op ons eigen, echte verhaal zitten en gebruikmaken van materialen die je herkent.’

Lees ook...

... dit interview uit de beginperiode van Crisp: Online vers-markt Crisp is keukenchef die goed naar Spotify kijkt

Daarin vertelt Tom Peeters, voorman van de - toen nog - start-up dat Crisp zeer gebrand is op zorg voor het product en aandacht voor detail. 'We zijn een ambitieus en oplossingsgericht merk, dat geen genoegen neemt met “acceptabel”. Wij zijn fixers.’

Media-inzet

De campagne is de aankomende weken zichtbaar op televisie, middels buitenreclame, advertenties in social media en organic content.

Credits

•             Opdrachtgever Crisp: Marloes Dobbe (marketing director)

•             Creative director: Rozsa Groothoff

•             Strategie & concept: Wilmar Versprille

•             Regie: Basha de Bruijn

•             Executive Producer: Bing Gall

•             Productie: Eveline Bloemendal

•             Art direction: Ines Cuesta

•             Design director: Nina Couvert

•             DoP: Myrthe Mosterman

•             Graphic design: Bas Mooij

•             Designer: Hana Sato

•             Online + VFX: De Grot

•             Grading: Joppo @ De Grot

•             Sound & Music: HAAIFAAI

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie