Inzet van DATALab helpt Mitsubishi Motors aan zeer goede CPA resultaten

Mitsubishi Motors heeft DATAlab van DPG Media succesvol ingezet voor haar SUV-campagne en op die manier haar doelgroep efficiënt bereikt.

Op deze manier kunnen zij de juiste doelgroep op een slimme en kostenefficiënte manier digitaal bereiken. Mitsubishi Motors produceert en verkoopt al meer dan 100 jaar wereldwijd voertuigen. Mitsubishi Motors staat voor eerlijke, robuuste en betrouwbare auto’s. Voor de SUV-campagne heeft mediabureau PHD de expertise van DPG Media ingeschakeld. 

Bouwen en activeren

Het doel van de SUV-campagne was om de tijdelijke aanbieding op de SUV’s bij zoveel mogelijk mensen onder de aandacht te brengen. Hiervoor is een multi-channel strategie opgezet waarbij het programmatic display gedeelte gericht was op bouwen en activeren van verschillende doelgroepen. 

Mitsubishi Motors wil met deze campagne (nieuwe) doelgroepen aanspreken en informeren over de actie (bouwen). In het tweede gedeelte van de campagne is de inzet vervolgens gestuurd op activeren. Zoals een proefrit aanvragen op de website of een configurator complete.

Audiences samenstellen

Via DATAlab van DPG Media kan men een eigen doelgroep of audience samenstellen op maat. Deze doelgroepsegmentatie gebeurt op basis van de rijke first party data die DPG Media heeft verzameld. Op basis van interacties met de gebruikers van alle media titels, beschikt DPG Media over een groot Datawarehouse met een enorme hoeveelheid profielkenmerken.  

De audiences van DATALab vormen de basis van de SUV-campagne en zorgen ervoor dat de boodschap onder de aandacht wordt gebracht bij de juiste doelgroep. Mitsubishi Motors heeft gebruik gemaakt van verschillende audience strategieën om deze te bereiken: 

  • Binnen DATALab is gebruik gemaakt van de audience 30+ en interesse in SUV en automotive services. Om het bereik te vergroten zijn er PMP (private marketplace) deals opgezet, waarin gebruik werd gemaakt van het kwalitatieve DPG Media  netwerk. Deze PMPdeals zijn getest tegenover de andere audience strategieën.
  • Met behulp van retargeting werden consumenten opnieuw in contact gebracht met de verschillende uitingen. 

Benieuwd naar de resultaten? Lees verder op dpggrow.nl.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →