De Unox-muts bestaat 25 jaar, Unox deelt eremutsen uit

De bekende oranje Unox-muts werd 25 jaar geleden geïntroduceerd tijdens de laatste Elfstedentocht en wordt 'herdacht' in een advertentie.

Het keerpunt in Dokkum tijdens de Elfstedentocht van 1997

Unox herdenkt vandaag in een dagbladadvertentie zijn eigen vondst: de Unox-muts. In een een longcopy-uiting met als titel ‘Een mooiere start kun je als muts niet wensen’ worden herinneringen opgehaald aan de door Henk Angenent gewonnen Elfstedentocht van 1997. Aan de finish kleurden vele hoofden toen voor het eerst oranje. De afgelopen 25 jaar deelde Unox honderdduizenden mutsen uit en werd daarmee zelfbenoemd hoofdsponsor van winterliefhebbers. De advertentie werd bedacht door Being There.

Advertentie
advertisement

Unox wil dit jaar 25 oranje ere-mutsen (‘met eigen naam en een goudkleurige pompon’) uitreiken aan mensen, die zich actief inzetten voor het behoud van de winterse saamhorigheid. ‘Die willen we graag in het zonnetje zetten, zegt ‘marketing manager Liane Lens van Unox. ‘Want aan zulke helden is meer behoefte dan ooit.’

 

advertentie en muts unox

Ook tijdens de traditionele nieuwjaarsduik speelt de muts (en erwtensoep) van Unox vaak een grote rol. Er kon dit jaar wederom geen groot evenement in Scheveningen plaatsvinden. Daarom verspreidde Unox voor het tweede jaar op rij blikken met zeewater zodat mensen konden meedoen aan een ‘thuisduik’.

Zie hier de compilatie die het merk maakte van de alternatieve duik:

 

 

De nieuwsjaarsduik uit blik 2022

Ook het goede doel had baat bij de actie: Unox schonk voor elk thuisduik-pakket een blik soep aan de Voedselbank, 25 duizend stuks in totaal.

Credits

Klant: Unox 
Concept en campagne: Being There
PR: Banka Media 
Organisatie duik: Stichting Nieuwjaarsduiken
Productie: Zaanlandia Blikverpakkingen
Video content productie: FFWD Amsterdam

Plaats als eerste een reactie

Advertentie