Deze campagne lijkt helemaal bestemd voor het coronatijdperk, maar dat is puur toeval

EMS en FCB Amsterdam introduceren betaalsysteem Clover met slimme campagne, die zijn tijd vooruit lijkt.

Het zijn twee uitvindingen die helemaal voldoen aan de anderhalvemetersamenleving; een kapper die op afstand met een drone binnen 30 seconden een strak kapsel kan knippen, en een boutique-eigenaresse die haar pashokjes met een plexiglas scherm omtovert tot een speeddate-service. 

Het blijkt allemaal puur toeval. Nog voor we ooit hadden gehoord van een intelligente lockdown of een kuchscherm - voor de coronacrisis dus - was de campagne van EMS en reclamebureau FCB Amsterdam  al helemaal gereed.

De wat bizarre innovaties spelen een centrale rol in de campagne om een nieuw betaalsysteem (gaap) toch met een beetje humor aan de man of vrouw te brengen, en wel zodanig dat het blijft hangen.

De twist uit de spots is dat de ondernemers niet zozeer slim zijn door hun innovaties, maar door hun keuze voor het all-in-een betaalsysteem van EMS, de Clover. 

De campagne met de payoff 'Be Clever Go Clover' wordt deze maand uitgerold met online video, print in relevante vakbladen, social media campagnes en owned media van EMS.

Credits

Klant: Marianne Sebregts (Mastercard), Robert Hilbers, Maarten Rood, Nico van Miltenburg (EMS), Bjorn Vroeijensteijn, Desiree Dijkstra (ABN Amro)

Bureau: FCB Amsterdam

Creative Directors: Michael Kouwenhoven en Dimitri Hubregtse

Account: Fabienne Molleman en Violet Walburg

ECD: Massimo van der Plas

Strategy Director: Micky Geesink

Productiemaatschappij: HobbyFilm

Director: Carl Sundemo

Producers: John Gerard, Frida Alexandersson

Plaats als eerste een reactie

Advertentie