Dit zijn de beste brand activatons van oktober 2019

De maand dat Burger King plastic speelgoed een nieuw leven gaf en V2C Gin verdronken fietsen verwerkte tot fraaie flesopeners.

Meltdown
Burger King

Burger King – The Meltdown // Bureau: Bartle Bogle Hegarty

Aangespoord door een petitie van twee kinderen besloot Burger King UK geen speeltjes meer bij King Junior-menu’s te geven. Een mooie stap in het verminderen van wegwerpplastic die werd ondersteund met een fijne campagne. Hierin riep Burger King iedereen op om ongebruikt plastic speelgoed te doneren en beloonde elk ingeleverd item met een gratis King Junior menu. De actie eindigt in een mega-Meltdown, waarna het gesmolten plastic een nieuwe, duurzame bestemming krijgt in BK-restaurants.

Advertentie
advertisement
BK Meltdown

V2C Gin – Drowned Bottle Openers // Bureau: SuperHeroes

Elk jaar worden zo’n 15.000 fietswrakken uit de Amsterdamse grachten gevist. Als hommage aan zijn Mokumse roots besloot ginmerk V2C deze verdronken fietsen een tweede leven te geven. Ontwerper en ambachtsman David Kroupa smeedde verschillende fietsonderdelen – een voorvork, handrem, standaard – om tot welgevormde flesopeners. Mooie en stijlvolle manier om de merkvoorkeur bij barpersoneel en ginliefhebbers een impuls te geven.

V2C Drowned Bottle Openers

Santander Bank – In Someone Else’s Shoes // Bureau: Arnold

In deze geïntegreerde campagne legt Santander Bank een natuurlijke link tussen huiselijk geweld en zijn eigen, financiële wereld. Want uit onderzoek blijkt dat 99% van de slachtoffers van agressie in huis ook te maken heeft met financiële onderdrukking. Om slachtoffers te helpen hun onafhankelijkheid terug te krijgen, lanceerde Santander een site met informatie (met slimme wegclickfunctie voor plotseling binnenkomende agressors), een serie video’s, een live activatie in New York én een hulpfonds.

0:00 / 0:30 The Hidden Truth About Domestic Violence #InSomeoneElsesShoes

BrandActivation.com, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. In januari wordt het allerbeste werk van het jaar gekozen.

Reacties: 1

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Fenna Min
Hier gaat iets niet goed met de link naar brandactivation.com :) Verder leuke blog en mooie voorbeelden!
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie