kleertjes.com stelt de vraag der vragen voor ouders: Wat trek je ze morgen aan…?

Het thema van de eerste campagne voor kindermode webshop kleertjes.com van de bureaus Oogst, Ogilvy Amsterdam en ZIGT.

Wat trek je ze morgen aan…?
Ogilvy

De campagne

“Mamma! Kom eens! Er komt geen water uit de tuinslang!” Net een geschikt shirt gevonden voor een dagje naar oma, en je kan weer van voren af aan beginnen. Wat trek je ze in hemelsnaam nu weer aan? Met een concept rondom deze alom bekende vraag lanceert kinderkleding e-tailer kleertjes.com zijn eerste campagne op TV, online kanalen en radio. 

De eerste campagne bestaat uit een reeks korte filmpjes waarin we alledaagse strubbelingen zien van kinderen met hun outfits. Zo zien we een meisje dat uit alle macht haar jurk wil uittrekken. Gisteren nog haar lievelingsjurk, vandaag het ergste wat je haar ooit hebt aangedaan. Zo zijn alle uitingen gemaakt met echte, uit het leven gegrepen beelden. Met deze hilarische en herkenbare beelden laat kleertjes.com zien dat ze de alledaagse realiteit van ouders begrijpt.

kleertjes.com TV commercial - Wat trek je ze morgen aan?

Eerste campagne voor kleertjes.com door Oogst, Ogilvy en ZIGT

Na een uitgebreide pitch selecteerde kleertjes.com digital marketingbureau Oogst, communicatiebureau Ogilvy en mediabureau ZIGT. De drie bureaus hebben intensief samengewerkt aan deze campagne. 

Voor de inzet van digitale media in de customer journey koos kleertjes.com voor digital marketingbureau Oogst, onderdeel van Merkle Nederland. Siad Awwad, CEO van kleertjes.com: “Oogst heeft kleertjes.com meegenomen in hun aanpak om de brug tussen branding en performance marketing te slaan en heeft tijdens de pitch laten zien dit spel te beheersen door de ervaring die zij hebben vanuit andere vooruitstrevende e-tailers. Daarnaast sluiten de specialismen, de volledige transparantie en hands-ons mentaliteit van Oogst goed aan bij kleertjes.com”. Arjen Hettinga, Client Strategy Director bij Oogst: “We kijken ernaar uit om de digitale media inkoop, -optimalisatie en orkestratie voor kleertjes.com te verzorgen. We hebben er veel vertrouwen in dat de samenwerking met Kleertjes en de andere bureaus gaat leiden tot een zeer succesvolle branding- en performance campagne.”

Ogilvy werd gekozen voor het concept van de campagne. Awwad:We hebben voor Ogilvy gekozen vanwege het sterke creatieve concept dat ze tijdens de pitch lieten zien. Daarnaast is de manier waarop zij willen samenwerken heel erg in lijn met hoe wij willen werken.” Edgar Molenaars, CEO van Ogilvy Amsterdam, over de samenwerking: kleertjes.com is een succesvol e-commerce bedrijf met een mooie en ambitieuze missie. Ons partnership behelst samenwerking in alle fases van de customer journey. We kijken ernaar uit om gezamenlijk de business van kleertjes te laten groeien”. 

Voor media-advies, -inkoop en -optimalisatie koos kleertjes.com voor ZIGT. Awwad van kleertjes.com: “Onze doelstellingen sluiten goed aan bij de expertise van ZIGT en zij hebben ons geholpen om de case ook financieel goed te onderbouwen”. Rogier Bruggeman, directeur bij ZIGT: “Wij hebben veel ervaring met branding voor e-commerce partijen. Onze expertise en transparantie in omzet gestuurde media-inzet kunnen we goed toepassen voor kleertjes”. Door de merkontwikkeling te monitoren en real-time data te verzamelen over het effect van media op sales kunnen we de inzet continu optimaliseren.

 

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.