Fris het nieuwe jaar in met vijf alcoholvrije campagnes

In het nieuwe jaar maken veel mensen een frisse start. Daarom serveert Enzo Greco 5 prikkelende campagnes waar je niet dronken van wordt.

1. Terug naar de bron

Wel of geen kater, niets lest beter de dorst dan zuiver water! Iedereen kent de dansende Evian baby’s dus ik ga voor het onbekende Japanse merk I Lohas. 

Zo neutraal als water, zo uitgesproken is de Japanse smaak van audio design. De 3D skills van ManvsMachine zijn wat dat betreft universeler van aard. Hun visuele doorvertaling van het waterzuiveringsproces is werkelijk een lust voor het oog. 

2. Koffietijd

Waar zou ik ’s ochtends zijn zonder mijn kop koffie?
De kickstarter van menigeen is nu extra eenvoudig te bereiden.

Persoonlijk ga ik voor het sterkere spul, maar het Britse Taylors of Harrogate heeft wellicht (zwart) goud in handen. Lucky Generals geeft een leuke conceptuele draai aan het gebruiksgemak en regisseur Randy Krallman maakt het sterk af in samenwerking met Smuggler. 

3. De witte motor

De California Milk Processor Board zal niet veel mensen iets zeggen. Maar als lid van de creatieve industrie loopt het water in mijn mond als ik de campagneslogan ‘Got Milk?’ ontwaar. 
Ze hebben een nieuwe angle gevonden: je kunt uitstekend naar bed met melk. Beter dan met koffie. Want ‘op melk’ slaap je gewoon veel lekkerder.

Regisseursduo Becho & Mab geven zelfs de schaapjes het nakijken. Een goed gevonden invalshoek die speels wordt ingevuld door productiehuis Tronco. 

4. Van gênant naar geniaal

Tijd voor wat verfrissing. Het Britse Tango helpt je niet alleen met je dorst, maar verkoelt je ook als het eventjes te heet onder je voeten wordt. 

De creatieven van VCCP zetten een pakkende (en plakkende) spot voor. Het merk richt zich op jonge vrouwen, getuige ook de tweede spot in deze reeks.Tango onderscheidt zich al jaren door hun nogal alternatieve (en controversiële) campagnes.

5. Energiedrank

Waar Red Bull zich al sinds mensenheugenis heeft verbonden aan sensationele sporten, speelt Mount Dew slim in op de groeiende gamersmarkt. 

Het merk onderscheidt zichzelf door iedere subdoelgroep een unieke cocktail van ingrediënten voor te schotelen. De samenwerking met het spel 'Modern Warfare’ is niet alleen heel slim gevonden (op alle platforms beschikbaar), het lukt het merk ook nog eens hun stempel te drukken met een flinke scheut humor. 

Als geheelonthouding niet echt je ding is, heb ik al een alternatief voor je klaar staan: vijf shotjes sterke drank campagnes

Enzo Greco is Motion Director bij Born05.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie