Kinderen doen emotionele oproep aan volwassenen in campagne WWF

WWF geeft jongeren het podium om hun zorgen te uiten en op te roepen tot actie. Wefilm tekende voor de campagnefilm.

Hoe zet je een volwassene aan om in actie te komen voor de natuur? Via hun kinderen. Wereld Natuur Fonds (WWF) heeft dit uitgangspunt ter hand genomen in haar nieuwe campagne ‘Be One With Nature’.

Daarin geeft ze  jongeren die zich zorgen maken over de toekomst van de natuur het podium. 'Lieve volwassenen', begint de film, waarna een emotionele oproep volgt aan volwassenen op om niet langer toe te kijken, maar ook in actie te komen. Naast een korte film, is er een online platform met inspiratie en tips wat mensen zelf kunnen doen.

Wefilm nam de strategie, concept en productie van de korte film op zich. Deze is de komende periode te zien in bioscopen, op televisie en online.

Lieve volwassenen...

In de volledige film van drie minuten, geregisseerd door Juliette Stevens, geven de vier hoofdrolspelers, Pieter (17), Lilly (11), Niels (11) en Maxime (18),  op verschillende locaties in Nederland gezamenlijk één indrukwekkende speech.

Ze schreven de oproep aan alle volwassenen zelf. Uit hun speech: ‘Lieve volwassenen. Wij maken ons zorgen, heel veel zorgen. Over hoe de aarde eruit ziet als we net zo oud zijn als jullie. (...) We hebben één vraag, maak je naast de zorgen van vandaag ook zorgen om die van morgen. We kunnen niet langer meer wachten, daar is het te laat voor.’

Nieuwe rol WWF

De campagne is de concrete vertaling van de nieuwe huisstijl, merkstrategie en bijpassende slogan die WWF eind vorig jaar introduceerde. De pay-off Be one with nature is de opvolger van ‘Geef de aarde door’ die de organisatie sinds 2008 gebruikt.

‘We bewegen van een traditionele charitas organisatie naar een organisatie die mensen inspireert, betrekt en verbindt om zelf het verschil te maken’, zegt Wendy Wingelaar, CMO bij WWF Nederland. 'Een open organisatie die actief de samenwerking opzoekt en zo veel mogelijk mensen wil betrekken bij het bereiken van ons gezamenlijke doel: Be one with nature’.

Voor de doorvertaling van Be One With Nature naar een campagne werd Wefilm betrokken. ’De bevlogenheid van de jongeren waarmee we werkten was enorm inspirerend de afgelopen maanden', vertelt Roel Welling, creatief directeur bij Wefilm. De campagne gaat volgens hem niet alleen over communicatie, ‘maar wil echt iets in beweging zetten en met goede voorbeelden inspireren tot gedragsverandering’.

Credits:

Opdrachtgever: Wereld Natuur Fonds

Verantwoordelijk klant: Wendy Wingelaar, Rogier Brouwer, Annemiek Heuvelmans-Driessen

Concept: Wefilm Concepts

Strategie: Ruben Cusell, Corinne Genestay

Creatie: Roel Welling, Wouter Keijzer, Beer ten Kate

Account director: Bas Welling

Productie: Wefilm

Regie: Juliette Stevens

D.O.P.: Hayo van Gemert

Producers: Annemieke Boschma, Rogier Sol, Wouter Flipse

Montage: Amber Hooijmans

Grading: Captcha!

Geluid en muziek: Hylke Praagman

Reacties: 12

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Annette Leusink
Belachelijke reclame. Vinger wijzen naar huidige ouderen. Plastic kan uitgebannen worden ja maar het ligt aan de olie industrie die hun olie kwijt moesten. Wat gebeurt er met de uitvinding om plastic uit de oceanen te vissen? Laat daar eens wat van zien. Ik koop geen pods en pads in dikke plastic verpakking maar gewoon losse poeder in karton. Ook beter voor de wasmachine. Ik gooi het niet in de oceanen zoek en beboet diegene die dat doen. Ik heb nog nooit een wegwerpluier gekocht ga het alternatief promoten.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Rob
Klopt, afbreekbare plastiek is er,veel producten kunnen op basis van bio vervaardigt worden, maar wat je zegt, het draait om olie, Politiek boeit het niet, olie=veel geld, Bio levert te weinig op, net als alternatief geneesmiddelen.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Annette Leusink
Indoctrinatie van kinderen dat de schuld bij de consument ligt en natuurlijk moet er stuk bewustwording zijn en meer komen. Maar de grootste schuld ligt bij het verdienmodel wat overal van gemaakt wordt. Ik koop geen plastic flessen maar glas. Continue recllame van wat we zogenaamd nodig hebben zoals wasverzachter in dikke plastic verpakking terwijl we prima water hebben hier. Deze reclame is aandacht afleiden van de werkelijke misdadigers.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Rob
Precies, je zegt het zoals het wel is
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Pascal Walraad
Ik vind het een mega irritante reclame ongeacht de boodschap. Heb em ook genomineerd voor de Lode Leeuw.

Discovery Investigation zend em de heledag uit. Je zou bijna uit protest een olietanker laten afzinken!!!
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Freek
Wat mij stoort is dat ik als volwassene de les gelezen wordt terwijl ik mij als kind, jongere en nu als volwassene mij altijd erg ingezet heb voor natuur en milieu. En "zij" gaan het nu wel even oplossen. Irritante snotneuzen...
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Ina Burgers
Irritante reclame,ze hebben de nerds uit de schoolklassen gehaald,ze lezen de volwassen de les terwijl kinderen er ook een bende van maken
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
berend
Echt om te kotsen. Kinderen van die leeftijd rijden hier door de straat en flikkeren hun blikje zo op straat als het leeg is. En hoe ziet de aula eruit na de pauze? Vol met zooi, dat dan opgeruimd moet worden. Als ik, vrijwel altijd lopend, boodschappen doe liggen op een paar honderd meter tientallen flesjes, blikjes en verpakkingen. En dat zeker niet van volwassenen. Begin bij jezelf. Ik ben er al tientallen jaren mee bezig. Succes.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Erika
Zeer vervelende reclame die me inmiddels de strot uitkomt. Elk reclameblok op id wordt dit uitgezonden! En dit al wekenlang! Kan het aub wat minder!!!!
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Jolanda
Zeer irritante reclame. Heb na 30 jaar mijn lidmaatschapvaan WNF opgezegd.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Bart
Ook op Hystory Channel met daarna een aankondiging voor het programma The Butcher. Zouden wwf en de deugkindertjes dat weten?
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Johnny
Deze reclame komt te vaak op tv en begint averechts op mij te werken. Ook die oudste jongen heeft een irritante mond om te zien.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie