Endometriose Stichting wint NRC Charity Awards

Studenten van de Willem de Kooning Academie maakten de winnende advertentie voor Endometriose Stichting.

NRC

Endometriose Stichting heeft in Amsterdam de eerste prijs in ontvangst genomen bij de NRC Charity Awards. De stichting zet zich in voor vrouwen en jonge meiden met menstruatieklachten mogelijk veroorzaakt door endometriose. 'Deze advertentie heeft enorme stopping power,' aldus de vakjury onder voorzitterschap van NRC-hoofdredacteur Peter Vandermeersch. 'De advertentie trek de aandacht maar schreeuwt niet.'

De jury kende de tweede plaats toe aan drie stichtingen: Stichting Lezen & Schrijven, Plastic Soup Foundation en Voedselbanken Nederland. Vier het Leven en Pax Kinderhulp ontvingen een prijs in de categorie online voor hun banner. Diabetes Fonds is de winnaar van de publieksprijs.

Advertentie
advertisement
Winnaar NRC Charity Awards 2018
NRC

De NRC Charity Awards zijn in het leven geroepen op initiatief van NRC en bedoeld om ‘charitatief Nederland’ te ondersteunen bij het bereiken van hun doelgroep. Ruim 290 goede doelen hebben een motivatie ingestuurd. Op basis van deze motivaties heeft NRC tweeëntwintig goede doelen geselecteerd.

Voor de NRC Charity Awards werkt NRC samen met Willem de Kooning Academie, een internationaal toonaangevende academie voor bachelor- en masteropleidingen in media, art, design, leisure en education. Het talent van de Willem de Kooning Academie heeft campagnes ontwikkeld voor de goede doelen. 

Publieksprijs

Een vakjury bestaande uit Peter Vandermeersch, Pim Gerrits (Creatief Directeur Lemz), Krista Rozema (Art Director KesselsKramer) en Susanne van Nierop (Hoofdredacteur Adformatie) heeft de tweeëntwintig advertenties beoordeeld op vormgeving, het gebruik van beeld en de kracht van de boodschap. Vandermeersch: 'De vier winnaars die wij als vakjury hebben geselecteerd, trokken direct visueel de aandacht.'

De publieksprijs werd uitgereikt aan het goede doel met voor het publiek de meest indrukwekkende advertentie. In totaal zijn er 19.758 stemmen uitgebracht.

Prijzen

Zowel de vakjury- als de publieksprijzen in de categorie bestaan uit een dubbele advertentiepagina in zowel NRC Handelsblad als nrc.next ter waarde van 50.300 euro bruto mediawaarde. De nummer één ontvang ook een online campagne. De vakjuryprijs in categorie online bestaat uit een online campagne ter waarde van 15.000 euro. 

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie