Energiedirect.nl verklaart oorlog aan ‘energiehysterie’

De energieleverancier stelt vast dat er sprake is van energiegekte (knipoog), de oplossing is een eenvoudig, groen aanbod.

Energiegekte
Energiedirect.nl

Probleem. Er is een wirwar aan energie-opties. Mensen voelen zich er zelfs door verloren, stelt Energiedirect.nl althans vast uit onderzoek. De energieleverancier omschrijft de noodsituatie als volgt: ‘Heel Nederland wordt opgeroepen de groenste met de groenste te vergelijken. Contracten krijgen fancy namen en ingewikkelde opties. En voor je het weet zit je vast aan een eigen windmolen of overbodig welkomstcadeau.’

De redding – de nieuwe campagne van Energiedirect.nl – is gelukkig nabij en wel in de vorm van een relativering ‘met een vette knipoog’. Energiedirect.nl geeft hoofdpersoon Klaas een groen, eenvoudig en voordelig aanbod. ‘Hierdoor hoeft hij niet eindeloos te vergelijken en te stuntelen met stroom uit koeienmest of zijn nieuwe welkomstcadeau.’

De digital first campagne kent een grote variatie aan video’s, InstaStories, social- en display ads. Daar bovenop wordt tv en radio ingezet.

Advertentie
advertisement
Online video & TVC - “Energy hysteria” - Energiedirect.nl

Credits

Verantwoordelijk bij energiedirect.nl: Leonoor van den Bogaard, Roel de Kok, Wendy van der Linden

Bureau: SuperHeroes Amsterdam

Creative Director: Niek Eijsbouts

Creatie: Ola Syse, Sharon Goldstoff

Strategie: Marc Pieterse

Producer: Ariel Castillo

Agency Producer: Severien Jansen

Regie en fotografie: René Nuijens

Account Director: Sanne-Fleur Frencken

Instagram Story - “Easiness” - Energiedirect.nl

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie