Even snel tussendoor van een Van Gogh genieten

Kunstliefhebbers met haast naar het Van Gogh Museum lokken, dat is het doel van de TussendoorTour.

Voor een museumbezoek hoef je geen dag uit te trekken. Daarom ontwikkelde Selmore Creative Agency voor het Van Gogh Museum de TussendoorTour waarmee bezoekers in luwe periodes langs de schilderijengalerij kunnen trekken.

Kort bezoek

Anja Froeling is managing director bij Selmore. Volgens haar is het idee dat er behoefte bestaat aan het korte, snelle museumbezoek, gebaseerd op onderzoek naar de gemiddelde bezoekduur. Froeling: ‘Een bezoek aan het Van Gogh museum duurt gemiddeld tussen de 1 à 2 uur. Met de TussendoorTour spelen we daar op in. We bieden mensen de mogelijkheid om een kort bezoek te brengen aan het museum waarbij ze toch alle hoogtepunten van Van Gogh’s werk kunnen zien.’

In de online ticket tool van het museum wordt aangegeven op welke momenten het rustig is. Het museum heeft volgens Froeling als missie ‘om zoveel mogelijk mensen te verrijken en te inspireren met het leven en werk van Vincent van Gogh’. Toch zoeken ze continu naar vernieuwende manieren om nog meer mensen te bereiken. Froeling: ‘De TussendoorTour is daar een mooi voorbeeld van.’

Over de streep trekken

De campagne bestaande uit commercials, OOH en social, moet duidelijk maken dat museumbezoek geen dag vullende activiteit is. In de tijd waarin je naar de kapper gaat, gaat lunchen of even pauze hebt, kun je ook een blik werpen op het bijzondere werk van Vincent van Gogh. In een andere uiting loopt een pakketbezorger tussen de adressen door bij het museum naar binnen. Ook twee verkeersregelaars grijpen hun pauze aan om Van Goghs meesterwerken te bekijken. 

Volgens Froeling zijn de eerste reacties positief: ‘Slechts een enkeling vindt dat je meer tijd moet besteden om naar een kunstwerk te kijken’. Wat Froeling betreft kan het concept prima naar andere musea worden uitgerold. ‘Het is altijd goed om met kunst in aanraking te komen, hoe kort een bezoek ook is’, zegt ze. ‘Dit kan mensen over de streep trekken om toch een keer een museum binnen te stappen’.

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie