Fisherman’s Friend borduurt voort op ‘ff doorbijten’, maar de vorm verandert radicaal

Het voorheen ‘sterk spul-snoepje’ kwam in 2018 met een nieuw merkconcept. Dat wordt vastgehouden, maar nu in animatie.

Fisherman’s Friend, bekend van de sterk mentholhoudende snoepjes (‘lozenges’), lanceert een nieuwe, digitale campagne voor de zomer. Het merk zegt hiermee een jongere doelgroep te willen bereiken en de relevantie van het product in dit seizoen te willen benadrukken.

Opkikker centraal

Net als in het merkconcept dat in 2018 werd neergezet, staat ook hier de ‘mentale opkikker’ centraal. De vorm is echter helemaal anders. Het betreft nu een animatiefilm. En ook de gekozen mediakanalen wijken af van die in 2018. De campagne wordt grotendeels online ingezet met Youtube als belangrijkste kanaal.

De commercial uit 2018 ziet u hieronder.

Fishermans Friend commercial ff doorbijten

Credits

Klant: Fisherman’s Friend

Verantwoordelijk bij klant: Joost van de Sande & Sophie Leijten

Concept & Productie: Animate the World

Online Marketing: Yonego

Plaats als eerste een reactie

Advertentie