Premium

Formule 1-kampioenen strijden in nieuwe rij-alcoholvrijcampagne Heineken

Bierbrouwer lanceert: ‘The better driver is the one who doesn’t drink’, met vader en zoon Rosberg

Heineken | Father&Son
WYDND

Een nieuwe rij-alcoholvrijcampagne: ‘The better driver is the one who doesn’t drink’ van Heineken gelanceerd met vader Keke en zoon Nico Rosberg, twee voormalig Formule 1-kampioenen. De campagne is onderdeel van het eerdere: ‘When you drive, never drink’ thema van Heineken.

Sinds de Grand Prix van Italië in 2016 is Heineken global partner van de Formule 1. Voor het nieuwe F1-seizoen wordt het rij-alcoholvrijthema opnieuw van stal gehaald.

Advertentie
advertisement

De campagne

De campagne vertelt het verhaal van vader en zoon Rosberg, beide voormalig kampioen in de koningsklasse. Ze willen altijd winnen van elkaar. Met vissen, met tennissen, met jeu de boules. De winnaar mag rijden. In het café is de uitdaging wie het verstandigst is. Nico Rosberg wint. Hij drinkt Heineken 0.0. Dus hij rijdt.

Heineken | WYDND | Father&Son

Media

De campagne bestaat uit een video die digital en social wordt ondersteund. De boodschap  ‘When you drive, never drink’ wordt gedurende het F1-seizoen gecommuniceerd op alle circuits, TV, met digitale activaties en evenementen.

Door het partnership en de boodschap wil Heineken verantwoord drinken ‘cool’ maken. Elk jaar spendeert Heineken naast de  ‘When you drive, never drink’-campagne 10% van het mediabudget aan het promoten van verantwoord drinkgedrag onder de organisaties die Heineken verkopen met een speciale focus op rijden zonder alcohol’.

The better driver is the one who doesn’t drink
The better driver is the one who doesn’t drink WYDND

Campagne 2018 - No Compromise

In 2018 luidde de pay off van de campagne die toen leidend was van voor het 'When You Drive, Never Drink' thema: 'No Compromise'.

Het verhaal vertelde dat het niet uitmaakt of je nu een Formule 1-kampioen bent, of de man die iedereen naar huis rijdt, onthoud altijd dat zelfs één biertje, al één biertje te veel is. Geen compromis. Ook toen was Nico Rosberg het boegbeeld van de campagne.

Heineken l When You Drive, Never Drink l No Compromise
premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie