Frekkel loopt weg met goud bij ADCN

“It’s a small dog, a small wet dog” met die hint onthulde ADCN voorzitter Mervyn ten Dam de keuze van de ADCN leden voor hun Gouden Lamp

Een grote meerderheid koos voor de commercial van de Staatsloterij en TBWA\NEBOKO. Een opvallende bekroning op een avond waarbij de grotere massamediale campagnes veelal naast het edelmetaal grepen. Een bijzondere bekroning ook, omdat het de enige Lamp is die door de leden van de ADCN wordt toegekend aan hun favoriete werk. De commercial met het verhaal van Frekkel, een lelijk hondje met een mooie boodschap, werd eerder dit jaar al bekroond met de Gouden Loeki. Het is uitzonderlijk dat een commercial door zowel het Nederlandse publiek als de ledenjury van de ADCN als favoriet wordt aangewezen. 

Arno de Jong, Directeur Brands & Portfolio Nederlandse Loterij: ‘”Voor ons telt die prijs van het publiek, onze klanten, natuurlijk het zwaarst. Maar met de erkenning van de creatieven, toch het meest kritische publiek, krijgt hij vanavond wel echt een gouden randje. Een avond waarop je je, met nog eens twee lampen voor Toto, voor even echt als een koning voelt”. 
 

Staatsloterij Oudejaarstrekking - Frekkel

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →