Greenpeace plaatst I amazonia-letters op oude I amsterdam-locatie

De letters zijn gemaakt om het massale kappen van het Amazone-regenwoud onder de aandacht te brengen.

Greenpeace heeft onlangs enorme letters op de oude I amsterdam-locatie op het Amsterdamse Museumplein geplaatst. De actie heeft als doel aandacht te vragen voor het Amazone-regenwoud dat dreigt te verdwijnen. Vandaar ook dat de organisatie de I am-letters in een iets andere vorm naar het Museumplein heeft teruggebracht: de letters vormen namelijk I amazonia.

Greenpeace heeft samen met het Belgische Duval Guillame de letters laten ontwikkelen. Het bureau probeerde met deze letters in te haken op de publieke verontwaardiging, vooral onder bezoekende toeristen, die ontstond nadat de I amsterdam-letters werden weggehaald. In de campagnevideo is de boodschap te zien dat je iets pas mist als het daadwerkelijk is verdwenen. Dit was namelijk het geval bij de I amsterdam-slogan, volgens Greenpeace en dreigt dit ook te gebeuren bij het Amazone-regenwoud.

‘De oorspronkelijke I amsterdam-installatie trok de aandacht van miljoenen mensen over de hele wereld’, vertelt Sigrid Deters, campagnevoerder voor bos- en biodiversiteit bij Greenpeace Nederland. ‘Door het terug te brengen in gewijzigde vorm als I amazonia, roept Greenpeace niet alleen op tot de dringende bescherming van het grootste resterende regenwoud in de wereld, maar stuurt het ook een sterke solidariteitsboodschap uit voor de inheemse bevolking en traditionele gemeenschappen die de Amazone beschermen tegen ontbossing.’

Koenraad Lefever, creatief directeur bij Duval Guillaume: ‘Verdere ontbossing van het Amazonewoud zal niet enkel een litteken vormen voor Brazilië, het zal ook de impact van een globale klimaatafbraak verhogen. Met deze actie willen we ervoor zorgen dat alle ogen opnieuw worden gericht op dit urgente probleem.’

Advertentie
advertisement

Credits:

Verantwoordelijk bij klant: Christine Gebeneter, Sigrid Deters
Bureau: Duval Guillaume
Creative director: Koenraad Lefever
Creative team: Karel De Mulder, Arnaud Bailly
Accountteam: Jessica Danese, Steven Boen, Axelle Gontier, Anaïs Lavie

Strategic director: Jorian Vanvossel
PR-manager: Noemie Mwanzuzi
RTV-producers: Daan Feytongs, Saartje Gooris
Sound engineer: Jeroen Goossens
Postproductie: Bart Callaerts
Eventproducer: Christ Lannoy

Productie: Soulvizion
Regisseur
: Bram Rekers
Producer: Erik van der Zwan
Editor: Jesse Vulink

Sound: Merijn Kramp
Fotograaf: Olivier Truyman

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie