GROHE werft 350 aanmeldingen in samenwerking met vtwonen

De positie van GROHE is sterk, maar de concurrentie is groot. Samen met DPG Media zorgde GROHE voor succesvolle activatie bij de doelgroep.

Sinds 2017 biedt GROHE een breed scala aan gekleurde kranen en accessoires aan. De positie van GROHE is sterk, maar de concurrentie in dit segment is groot. In samenwerking met DPG Media zorgde GROHE ervoor dat ze vaker worden meegenomen in de overweging- en oriëntatiefase.

Informeren en activeren

GROHE wil de Colors Collectie onder de aandacht brengen bij de doelgroep. Het doel is dat men:

  • weet dat GROHE met haar Colors Collectie een breed scala gekleurde kranen en accessoires biedt
  • ziet dat je een gepersonaliseerde en kleurrijke badkamer creëert met de Colors Collectie
  • GROHE vaker overweegt en in oriëntatie meeneemt

Een reeks minimorfoses

Omdat we veel meer thuis zijn en de woningmarkt onder druk staat, is verbouwen een hot-topic bij de Nederlandse consument. GROHE speelt hierop in met minimorfoses: kleine metamorfoses met groots resultaat. Je hoeft namelijk geen grote verbouwplannen te hebben om je huis een opfrisbeurt te geven. Met relatief weinig inspanning geef je je huis in een ‘handomdraai’ een nieuwe, moderne uitstraling.

‘Met minimale moeite een maximaal resultaat; een kleurrijke badkamer’

Om dit te bewijzen vroeg vtwonen aan de lezers om zich aan te melden voor een minimorfose. De vtwonen stylisten kijken binnen bij een aatal lezers en geven de badkamers een frisse minimorfose door stijlvolle kranen en accessoires uit de GROHE Colors Collectie toe te voegen.

Op deze manier inspireren ze de doelgroep binnen alle kanalen van vtwonen én middels audience data ook daarbuiten.

In deze case wordt de autoriteit van vtwonen gebruikt, net als in de case van bol.com. De vtwonen stylisten weten immers precies op welke wijze zij met minimale inspanning een groots resultaat kunnen neerzetten.

Benieuwd naar de verschillende fases binnen het partnership? Lees dan verder op dpggrow.nl.

Plaats als eerste een reactie