Grolsch lanceert nieuwe Proef Karakter-campagne

Bierbrouwer brengt zijn speciaalbieren onder de aandacht, gericht op de 4 seizoenen.

Campagne Grolsch - Proef de Winter, Proef karakter
Geen 18, geen alcohol

Grolsch brengt in een nieuwe campagne, ontwikkeld door Fitzroy, zijn speciaalbieren onder de aandacht. Voor ieder seizoen een ander speciaalbier, kenmerkend voor dat jaargetijde. De eerste film voor de winter is voor Grolsch Kruidige Tripel en is vanaf vandaag te zien op televisie en internet.

Vier seizoenen, vier films

De vier films zijn onderdeel van de overkoepelende campagne ‘Proef Karakter’ die de brouwerij twee jaar geleden startte. Centraal staan eigenzinnige karakters die op hun eigen manier van het seizoen genieten. Zo zien we in de eerste, winterse film een surfster die het kille weer en koude water trotseert.

In de lente ontvlucht een man de drukte van de stad om hoog op een dak de eerste zonnestralen te verwelkomen. In de zomer zien we nu eens niet het clichébeeld van zon en zee, maar juist een zomerse regenbui en een vrouw die daar met volle teugen van geniet. En in de herfst omarmt een man samen met zijn vriendin de donkere dagen.

Een compilatiefilm van de vier seizoenen is vanaf 20 februari in de bioscopen te zien. Alle commercials worden begeleid door het nummer Time of the Season van The Zombies.

Grolsch. Proef de Winter, Proef Karakter.

Speciaalbieren voor elk seizoen

De consumptie van speciaalbieren kent seizoensinvloeden. In de lente en de zomer worden vaak lichtere bieren gedronken, zoals IPA en Weizen. In de herfst en de winter zijn donkere en zwaardere bieren populairder.

Bijzonder karakter
Met de nieuwe campagne speelt Grolsch in op deze ontwikkeling. Het afgelopen jaar introduceerde de brouwer vier speciaalbieren: Blonde Saison, Klassieke Blond, Volle Dubbel, en een alcoholvrij speciaalbier: Weizen 0.0%.

Het portfolio speciaalbieren van Grolsch telt nu twaalf bieren. Een dertiende, Grolsch Frisbittere IPA, wordt binnenkort toegevoegd. Alle speciaalbieren worden door de nieuwe campagne aan elkaar gekoppeld. In de vandaag gestarte wintercampagne staat Kruidige Tripel centraal, in het voorjaar is dat Frisse Lentebok, de zomer is voor Puur en de herfst staat in het teken van Rijke Herfstbok.

Credits

Bureau: Fitzroy

Regie: Billy Pols

Productie: Pink Rabbit

Muziek: Time of the Season, The Zombies

Verantwoordelijke bij klant: Ard Bossema, Melanie Koning, Juan Pérez Nijhuis

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Henk
Een Tripel moet je niet uit de fles drinken
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Jeroen
Vloeken in de kerk als je een dergelijk bier uit de fles te drinken!
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie