Hema deelt verhalen fans in 37 films

In de campagne ‘Hema-kwaliteiten’ wil het merk uitdragen dat het integraal onderdeel is van de samenleving.

-

Hema introduceert vandaag de campagne ‘Hema-kwaliteiten’, een 360-campagne over en voor haar fans.

Het creatieve bureau Sweet is samen met Halal op zoek gegaan naar de echte verhalen van Hema-fans om deze te vertellen.

Daarmee willen ze onder de aandacht brengen dat Hema op verschillende manieren een integraal onderdeel van de Nederlandse samenleving is. Er worden honderd individuele verhalen gedeeld, te beginnen met 37 portretten, waarmee de boodschap ‘Hema is voor iedereen’ tot leven gebracht wordt.

De campagne begint vandaag met een TVC van 25-seconden en drie langere verhalen. Daarna volgt elke week een nieuw portret.

Een speciaal onderzoeksteam heeft deze verhalen gevonden via onder meer sociale media, focusgroepen of oude brieven uit de archieven van Hema. Er zijn geen scripts of verborgen agenda's. De verhalen zijn niet alleen ongecensureerd, maar worden ook verteld op een manier die bij de boodschap hoort.

Een team met artiesten, regisseurs en animators zoals Johan Kramer, Andreas Pasvantis, From Form, Maria Walnut en Lieke Janssen hebben voor elk verhaal een persoonlijk format gecreëerd. Alle films hebben een eigen stijl en expressie, die hoort bij de diversiteit en verschillende karakters van de fans.

 

Klant: Hema
Verantwoordelijk bij Klant: Ferry Buitenhuis, Bianca Koot
Concept: Sweet (Tanja Soeter, Judith Kampman m.m.v. Hans van Nood, Remy Kurpershoek)
Concept uitwerking: Sweet x Halal
Productie: Halal
Regie: Johan Kramer / Andreas Pasvantis (Halal) / Lieve Eek
D.o.p: Tim Kerbosch / Douwe Hennink / Pauline Skoreng
Executive producer: Francine van der Lee
Producers: Francine van der Lee/ Judith Engels
 
Bewerking: Annelien van Wijnbergen / Kapsalon
Grading: Joppo/ De Grot
Muziek: Sizzer
Geluid: HaaiFaaiDeluxe
Animaties: From Form, Maria Walnut, Lieke Janssen

Advertentie