Nieuwe campagne Zwitserleven is historische stijlbreuk: géén Zwitserleven Gevoel

Verzekeraar ruilt persoonlijke zekerheid en genieten in voor samenwerking - via werkgever - voor een duurzame toekomst

Sterre

Het begrip werd in1985 gelanceerd en veroverde via onder andere acteur Kees Brusse en later Chris Zegers een vaste plaats in het Nederlands taalgebruik en de Van Dale. Het Zwitserleven Gevoel, ofwel het onbezorgde idee dat mensen hun inkomen voor later goed hebben geregeld.

De campagens werden steevast rond deze slogan gebouwd en gingen altijd over de zekerheid van een toekomst om van te dromen en genieten.

Drie jaar geleden kwam daar een accentwijziging in toen de verzekeraar Nederlanders in zijn campagne mensen opriep om zelf de regie te nemen en in actie te komen voor een eigen financieel onbezorgde toekomst.

De nieuwe merkcampagne die Zwitserleven nu lanceert is een stijlbreuk met wat alles daarvoor gebeurde.In ‘Met gevoel voor de toekomst’ gaat het niet meer om de verzekerde zelf die op een tropisch eiland onbekommerd van zijn oude dag geniet, de focus is verlegd naar duurzaamheid, de maatschappij en en samenwerken .

(tekst loopt door onder video)

Advertentie
advertisement

Normen en waarden

Want de nieuwe generatie werknemers vindt duurzaamheid minstens zo belangrijk als een goed rendement, betoogt Zwitserleven. Het pensioenkapitaal dat ze via hun werkgever opbouwen moet een positieve bijdrage leveren aan mens, milieu en samenleving.

Pensioen als verlengstuk van de normen en waarden van je organisatie, is een belangrijk thema in de nieuwe Zwitserleven-campagne. De verzekeraar. Die spreekt van een nieuwe generatie professionele beslissers binnen het bedrijfsleven, die  een andere definitie van pensioen dan vorige generaties.

Het gezicht van Kees en Chris is ingeruild voor dat van Sterre, die in de campagne deze nieuwe generatie vertegenwoordigt die pensioen als onderdeel van goed werkgeverschap beschouwt en hoge eisen stelt aan duurzaamheid; hoe wordt mijn pensioengeld zo ingezet dat het een positief effect heeft op een betere wereld?

Inzicht in concrete actie

Zwitserleven blijft zijn Zwitserleven-gevoel uiteraard gewoon gebruiken in de communicatie, maar hangt zijn merkcampagne er sinds lange tijd dus niet meer aan op.

Dat roept de vraag op of er definitief afscheid van is genomen. Helaas was Arne Galama, hoofd marketing van Zwitserleven,  dinsdag niet in staat die vraag te beantwoorden - wellicht bezig zelf zijn  steentje bij te dragen aan een betere wereld - maar in het persbericht komt hij wel aan het woord.  

Galama laat daarin weten dat een groeiend aantal werknemers én werkgevers beter inzicht in wil in 'wat we concreet doen op het vlak van duurzaamheid'. Zwitserleven vertelt in de campagne hoe ze dat zelf doet. Met verhalen over concrete projecten en initiatieven op dit gebied. 

De campagne is vanaf eind juni te zien en te horen op radio, online en de sociale kanalen.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie