HP brengt zijn inktservice aan de man met dansshow

De dansers zijn gestyled in de kleuren van de cartridges en moeten de essentie van 'Instant Ink' benadrukken.

Het technologiebedrijf HP maakt een nieuwe campagne voor zijn inktservice ‘Instant Ink’. Deze dienst bezorgt consumenten automatisch nieuwe inkt. De campagne, ontwikkeld door bureau Herc, moet het product op een kleurrijke manier aan de man brengen.

Dat verklaart Stefan Vermeul, marketingmanager printing bij HP: ‘Uit ons onderzoek blijkt dat de Nederlandse consument enthousiast is over Instant Ink. Wat mist is een hoge awareness over de essentie van de service: nooit meer zonder inkt.’ Daarom heeft HP gekozen voor een tv-commercial die de kern van het product moet benadrukken.

Nooit meer zonder

In de video zijn dansers, gestyled in de kleuren van de cartridges, te zien. De Nederlandse rapper Akwasi (o.a. bekend als lid van het rapduo Zwart Licht) vervult de rol als de woordvoerder. Hij start de campagne met de woorden: 'Nooit. Nooit meer zonder. Nooit meer zonder inkt. Want vlak voordat je inkt opraakt, sturen we nieuwe.' En na deze tekst start het dansteam met een show. 

Hoe zorgt deze uitwerkingsvorm, gericht op entertainment, ervoor dat de kern blijft hangen? 'De video is gericht op het overbrengen van een helder verhaal ('nooit meer zonder inkt') in de vorm van beelden en muziek. Overige informatie leidt de kijker alleen maar af. De commercial is de eerste stap in onze customer journey. De vervolgstappen zijn gericht op informatie bieden. Dit komt omdat de inschrijving veelal pas plaatsvindt op het moment dat de consument een nieuwe printer of cartridge aanschaft', aldus Vermeul.

Dynamic content optimization

De campagne wordt uitgerold op televisie en online. Online communicatie moet de videoboodschap versterken, licht Vermeul toe. 'Mensen denken pas aan inkt als ze zonder komen te zitten. De online campagne, die in het verlengde van de film ligt, speelt hierop in. Met online video, displayadvertenties en dynamic content optimization gaan we proberen de doelgroep op de hoogte te brengen van de Instant Ink.'

Credits

Client: HP Nederland
Creative agency:  HERC the agency
Regisseur: Judith Veenendaal
Director of Photography: Tibor Dingelstad
Productiehuis: CZAR
Post productie: Storm
Grading: Laurens Orij
Edit: Brian Ent
Muziek: Ruben Samama
Tekst: Akwasi & HERC the agency
Geluid: Sauvage Sound

Reacties: 5

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Jan vd riet
Als fotograaf van gebouwen ben ik zeer benieuwd waar deze reclamespot is opgenomen is dit gebouw te bezoeken
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Lia Thompson
Hele leuk en mooie reclame ben ook benieuwd in welk gebouw het is opgenomen
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Twan Remmers
Ook ik ben benieuw op welke locatie deze reclame opgenomen is.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Koenen
Ben zo benieuwd naar de lokatie? Het lijkt wel een tsaren paleis. Dat mooie blauw plafond en het vele 'goud".
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Marion
Vind vooral de muziek in de reclame geweldig 😀.. dus please, kan iemand mij vertellen welk stuk van Ruben Samama het is ??
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie