IFAW wil millennials voor zich winnen en komt met rebranding

Het goede doel lanceert een digitale strategie waarin niet de problemen maar oplossingen centraal staan.

Het International Fund for Animal Welfare (IFAW) heeft een rebranding gehad. Met een nieuw logo, website en een ‘digital first’-strategie, wil de organisatie jonge gevers bereiken. De nieuwe merkrichting is opgetuigd in samenwerking met ontwerpbureau Base Design.

Advertentie
advertisement

Sekssymbool

IFAW is 50  jaar geleden opgericht door Brian Davies. De organisatie zet zich in om dieren in nood te helpen, en deed dit vroeger vaak in samenwerking met beroemdheden. Zo zorgde IFAW en Brigitte Bardot in 1976 ervoor dat de import van zeehondenbont in Frankrijk werd verboden. Deze gebeurtenis was destijds wereldnieuws, maar de jongere generatie kan zich dat niet meer herinneren. Daarom komt IFAW nu, 50 jaar later, met een nieuwe digitale strategie om millennials en generatie Z te bereiken.

Vreedzaam samenleven

De organisatie gaat meer inzetten op online communicatie via een nieuwe website, sociale media en e-mail. Ook komt het merk met een nieuw logo, die hieronder is te zien. Door het onderstrepen van de ‘a’, benadrukt IFAW de focus op dierenwelzijn (animals). 

Oude logo
Oude logo
Nieuw logo
Nieuw logo

Geen zielige dieren

Opvallend is dat er geen foto’s van gewonde, mishandelde of verwaarloosde dieren op de site staan. De communicatiestragie focust op hoe mens en dier vreedzaam kunnen samenleven. Beelden en verhalen van dieren en hun verzorgers vormen de rode draad, waarmee IFAW zijn werkwijze wil benadrukken.

'We willen niet alleen de problemen communiceren, maar vooral de oplossingen laten zien', verklaart Julika Riegles, communicatiemanager IFAW Europa. Dat komt bijvoorbeeld ook naar voren in het artikel over stropers, waarin IFAW laat zien hoe deze kwestie wordt opgelost met een netwerk van lokale bewoners, parkwachters en militaire inlichtingenofficieren. Aan het eind van de pagina komen de donatiemogelijkheden in beeld. Riegles: ‘Uit onderzoek blijkt dat jonge mensen zich liever niet binden aan een goed doel, maar graag eenmalig aan specifiek project doneren. Daarom komen wij met flexibele donatiemogelijkheden. 

De nieuwe huisstijl wordt gepromoot via tijdschriften zoals Happinez, Happi Kids, Holland Herald, Flying Dutchman. Ook zet IFAW infleuncermarketing en een promotievideo in.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie