Iglo komt met 28-jarenplan (!) om consumenten twee keer zoveel groente te laten eten

Eerste stap in verdubbeling is in Nederland een campagne die mensen stimuleert en inspireert om meer groente te eten.

Iglo heeft goede voornemens en is daarbij moeilijk het verwijt van kortetermijndenken te maken. Het diepvriesmerk komt met een nieuwe campagne om consumenten te stimuleren en inspireren om meer groente te eten. Het uiteindelijke doel van moederbedrijf Nomad Foods: in 2050 – over 28 jaar! - die hoeveelheid groente per dag hebben verdubbeld naar 300 gram.

Veel mensen eten te weinig groente, stelt Iglo. Momenteel eten Europeanen gemiddeld zo'n 150 gram groente per dag. In Nederland ligt dat zelfs nog iets lager: 135 gram groente per dag, blijkt uit onderzoek van de Eat Lancet Commission

 

Veel kleur

Met de campagne wil Iglo laten zien hoe makkelijk het is om te experimenteren met verschillende groenten in een gerecht. Geen enkele groente biedt alle voedingsstoffen die een mens nodig heeft. Daarom is 'eten met kleur' belangrijk.

Rebecca Nascimento, marketingdirecteur bij Iglo: 'Bij Iglo is het ons doel om Nederland gezonder te laten eten. We geloven dan ook dat groenten de kern vormen van lekker én gezond eten. '

De nieuwe televisiecommercial is onderdeel van een internationale campagne van moederbedrijf Nomad Foods, waar België en Duitsland eerder dit jaar al mee gestart zijn. Vanaf 3 januari 2022 is de televisiecommercial te zien in Nederland met in de hoofdrol spinazie.

In de loop van het jaar moeten ook andere diepvriesgroenten van Iglo in een vergelijkbare commercial aan bod komen. Daarnaast wordt er een digital campagne ingezet.

Verduurzamen

Iglo is al langere tijd bezig met een duurzame invulling van hun assortiment. Zo introduceerde het diepvriesmerk vorig jaar met 'Green Cuisine' een volledig plantaardige range, verscherpte het haar beleid rondom duurzame vis en lanceerde het gezonde en gemakkelijke producten.

In 2022 zal Iglo ook het concept 'Oven Groente-idee' op de markt brengen en hun spinazie-verpakkingen een nieuw design geven, om groente eten makkelijker en aantrekkelijker te maken.

Daarnaast is Iglo bezig om planet-friendly eten de norm te maken. Groente eten belast het milieu immers minder dan het eten van vlees, dat bij de productie een veel hogere co2-uitstoot heeft.

Advertentie