John Lewis keert met kerstcommercial terug naar beproefd recept

Warenhuis komt een week te vroeg uit met de reclamevideo door toename zoekopdrachten naar kerstspullen op website.

Beeld uit John Lewis-commercial 2021

Een week eerder dan gepland verzorgt John Lewis de jaarlijkse, officieuze aftrap van het feestdagenseizoen voor de Britten met het uitbrengen van zijn kerstcommercial. 

Het warenhuisketen wilde niet langer wachten omdat het op z’n websites een stijging zag van het aantal zoekopdrachten naar kerstproducten. De Britten zijn er vroeg bij dit jaar, bang zijn dat hun kerstaankopen door bevoorradingsproblemen niet beschikbaar zijn.

Beproefde formule

Na de commercial vorig jaar, een montage van animaties over vriendelijkheid en liefdadigheid, keert John Lewis dit jaar terug naar de beproefde formule van de ontmoeting met een onbekend schattig personage, zoals twee jaar terug met de aandoenlijke draak Edgar, hoewel de warmte dit keer niet direct van de buitenaardse bezoeker afstraalt.

Toch wordt het een hartverwarmend verhaal. De storyline in het kort: Een jongetje ziet uit de bus een kleurige flits en vindt een buitenaards meisje en haar ruimteschip. De twee bouwen een vriendschap op die vooral via elektrische verlichting verloopt. Uiteindelijk kom er ook het onvermijdelijke afscheid: We'll always be together, however far it seems'. 

De muziek is een bewerking van het Philip Oakly-Giorgio Moroder-nummer ‘Together In Electric Dreams’, bekend gemaakt door de Human League, midden jaren tachtig. De uitvoering is van de 20-jarige zangeres Lola Young.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie