Kia scoort met lieve oma die League of Legends streamt op Twitch

Sweet2Annie1 maakt best bekeken League of Legends Twitch-kanaal van Nederland.

XXS

Wie bekend is met gaming weet dat league of Legends spelers zich nogal eens negatief uitlaten tegen beginnende spelers. Voor Kia, dat respect als core value heeft, was dit een mooi inzicht om op in te haken.Met de bedoeling om LoL-gamers uit te dagen op hun gedrag, besloot het Koreaanse automerk om een superlieve speler te sponsoren: Oma Annie.

In de campagne streamde Sweet2Annie1 op haar eigen Twitch-kanaal waar zij regelmatig de hulp nodig had van kijkers en gamers. Waar beginnende gamers gewoonlijk hard worden aangepakt, kreeg Annie vooral hulp en aanmoedigingen. Drie dagen lang was het Twitch-kanaal van Sweet2Annie1 het best bekeken League of Legends streaming kanaal van Nederland en het top-5 snelst groeiende kanaal van League of Legends in Nederland.

Credits:

Kia Motors Nederland
Manager Communicatie en PR: Maaike Aarts
Marketing Coördinator: Iris Koorn

XXS Amsterdam
Creatives: Barend Stegeman, Wessel Beumer
Creative Director: John de Vries
Head of Strategy: Joram Helmer
Design Director: Robert-Jan Hoesman
Video & Sound Editor: Pieter Bokhorst
Animator: Jeroen Feenstra
Account Director: Ward Enckhof
Account Manager: Lisa Been
Creative Producer: Josien de Heul
Technical Support: Jerry Winkel

KoenZ
Game consultant: Koen Schobbers

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie