Zo laat KLM reizigers van over de hele wereld reistips met elkaar delen

Via een installatie op het vliegveld kunnen reizigers live verbinding maken iemand aan de andere kant van de wereld.

KLM laat reizigers digitaal reistips met elkaar uitwisselen. Met een 3D-gezichtsscanner en een hologrambeamer kunnen zij elkaar live ontmoeten. Het idee is bedacht door DDB Unlimited en de hologram is door Circus Familie gebouwd.

De vliegtuigmaatschappij wil hiermee het wachten op een vlucht leuker maken. In de ‘KLM Take-off’-bar kunnen reizigers live via een hologram met hun gesprekspartner praten. Hierdoor kunnen ze lokale tips en culturele inzichten met elkaar delen. 
 

Het is niet de eerste keer dat KLM reizigers met elkaar in contact brengt. Het merk kwam bijvoorbeeld in 2016 met de applicatie Layover. Deze app verbindt reizigers die een lange overstap hebben aan een local uit Amsterdam. En in 2013 introduceerde het de 'Meet & Greet'-campagne waarin reizigers zelf kunnen bepalen naast wie ze zitten.

‘We streven ernaar om nieuwe manieren te vinden waarmee onze klanten met elkaar in contact kunnen komen. Wij gebruiken daardoor nieuwe technologieëen', aldus Natascha van Roode, head of KLM marketing communication.

 

 

Meet & Seat-campagne

Credits

Klant: KLM    
Bureau: DDB Unlimited
Productiemaatschappij: Circus Family
Setbouwer: Goed Bezig, Beam Brothers
Online editing: Circus Family
Grading: The Compound
Geluid/Muziek: Massive Music
 

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie