Klussende families jagen dromen na in nieuwe Gamma-serie

Bouwmarkt lanceert data-driven YouTube-format ter ere van 50-jarig bestaan.

De eerste aflevering van “Ik Kan Het” gaat over een familie die een mega boomhut in de achtertuin bouwt.

Gamma heeft samen met Team5pm de nieuwe Slow TV YouTube-serie "Ik kan het" ontwikkeld, waarin families met elkaar een droomproject bouwen. In de eerste aflevering is een familie te zien die een mega boomhut in de achtertuin bouwt.

De video's spelen in op de Slow TV-trend op YouTube, waarbij een grote transformatie plaatsvindt, zonder woord. Deze vorm van Slow TV is momenteel een enorme hit op YouTube, vooral onder de Gamma-doelgroep - bleek uit data-onderzoek van Team5pm. 

Advertentie
advertisement

De ‘How-to’ content serie van Gamma, sinds 2019 actief op Youtube, was al een succes, zegt Laura van Riggelen, Brand & Content Manager Gamma. 'Voor het jubileum zijn we op zoek gegaan naar een nieuw inspirerend format om de jubileumcampagne ‘Klussen zit in onze genen’ te laden op YouTube.  Hiermee laten we op unieke wijze zien dat Gamma er al jaren is voor alle generaties.'

'In ons datagedreven onderzoek kwam naar voren dat de kijkers van het YouTube-kanaal van Gamma ook graag naar Slow TV-formats, zoals transformaties kijken', zegt Stef van der Burg, Lead Consultant Team5pm. 'We hebben daarbij onderzocht wat de ‘ideale videolengte voor de Gamma-kijker’ zou moeten zijn. Daarnaast hebben we onderzocht waarom deze vorm van content een hit is. Het blijkt om zaken als zelfontwikkeling, ontspanning, en ‘projecten bekijken die men zelf nooit zou uitvoeren, en dan het liefste zo absurd mogelijk’ te gaan.'

Via data is de keuze gemaakt hoe de uitvoering eruit moest komen te zien. 'Hieruit is de eerste creatieve videoproductie gekomen van de familie die met elkaar een boomhut in de achtertuin bouwt: zonder te praten en in een timelapse.'

Klant: GAMMA NL
Verantwoordelijk bij klant: Laurens Miedema, Laura van Riggelen, Jesse Timmer, Brendan Bleijenberg
Bureau: Team5pm
Creatives: Tom Schoufs, Frank de Wit, Wieteke Alvarez, Diana Hommes
YouTube Consultant: Stef van der Burg, Halime Atçeken
Advertising Consultant: Less Goes, Tess Sjollema
Videoproductie: Team5pm
Producer: Daniel Ouwens
Editor: Arvin den Toom

Plaats als eerste een reactie

Advertentie