Premium

Nederlanders gebruiken weinig speciaalbier in de keuken, Leffe komt met kookboek

Het is de tweede keer dat Leffe met een campagne de kookmogelijkheden van bier benadrukt. Eerst had het bierbrood, nu een receptenboek.

Leffe wil met een campagne wederom laten zien wat de culinaire mogelijkheden zijn van bier. Nederlanders kiezen vaak voor wijn bij het eten, terwijl bier er ook ideaal bij past. 

Dat laat Adriaan Bos, brand manager bij Leffe weten. Hij heeft in samenwerking met Isobar en FCB Amsterdam de campagne opgezet. ‘We hebben onderzocht hoe consumenten bier nuttigen. Ondanks dat speciaalbier tegenwoordig zeer populair is, zien we dat het niet vaak bij het eten wordt genuttigd. Men kiest nog steeds vaak voor wijn en dit willen we veranderen. De campagne laat zien dat bier niet alleen smakelijk is bij een gerecht, maar ook een lekker ingrediënt is.’ 

Om deze boodschap uit te dragen heeft Leffe een receptenboek gemaakt dat consumenten gratis ontvangen bij een sixpack. Het boek staat in het teken van stoof- en borrelgerechten en is ontwikkeld in samenwerking met 24Kitchen-chefkok Hugo Kennis en biersommelier Fiona de Lange. 

Advertentie
advertisement

In de commercials presenteert Hugo de recepten; hij laat zien hoe je een gerecht maakt en welk type bier erbij past. Volgens Bos past de kok goed bij het merk omdat hij 'van een bourgondisch leven houdt'. ‘Ook maakte zijn opa stoofvlees met Leffe Bruin. Dit recept vind je terug in het boekje.’

Het is niet de eerste keer dat Leffe inzet op koken. Eerder heeft het merk in samenwerking met Nederlandse bakker Robèrt van Beckhoven een mix voor bierbrood gelanceerd, die consumenten ontvingen bij aankoop van een sixpack. 

De campagne wordt uitgerold online, op televisie en in de winkel. Ook kunnen consumenten een limited edition Le Creuset-pan winnen.

premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Plaats als eerste een reactie

Advertentie