McDonald's nieuwste campagne draait om de Big Bak-vuilnisbak

De restaurantketen start in België een out of home-campagne die vuilnisbakken in het zonnetje zet. Doel is zwerfafval tegengaan.

Eén van de out of home-posters
Afbeelding: TBWA

McDonald's start in België een campagne die draait om out of home-borden met daarop mooie vuilnisbakken en gelikte namen. De vuilnisbakken worden aangeprezen met namen als Big Bak, de Bak Deluxe en Bak Royal. Doel van de campagne, ontwikkeld door McDonald's en TBWA, is meer bewustzijn creëren voor zwerfafval en het gebruik van vuilnisbakken vergroten. 

Creative director van TBWA Jeremie Goldwasser zegt: 'We willen vuilnisbakken net zo populair maken als de burgers.' Om die reden de visueel aansprekende reclame. De vuilnisbakken zijn gefotografeerd door de vaste 'foodfotograaf' van McDonald's, Studio Wauters. Daarnaast is er een making of-video gemaakt (hieronder te bekijken) en bevatten de reclameposters de afwijkende slogan 'Propere straten, we're lovin' it.'

Advertentie
advertisement

Campagne duurt twee weken

De Belgische campagne loopt twee weken (tot en met 24 mei) in de restaurants, online en op meer dan 1500 out of home-borden in België. 

In Nederland voerde McDonald's vorig jaar voor de tweede keer campagne om zwerfafval tegen te gaan via speciale afvalbakken. Klanten die hun McDonald's-verpakkingen in de afvalbak gooiden, maakten kans op verschillende prijzen. De eerste editie werd beloond met een SAN Accent Award.

Advertentie