Na een vernieuwde merkidentiteit start GLS een nieuwe merkcampagne

De nieuwe crossmediale campagne moet GLS neerzetten als een pakketbezorger met een menselijke kijk. Een die niet zomaar pakketjes verstuurt.

Uitsnede van GLS-campagnebeeld
Afbeelding: GLS

Een half jaar na de rebranding van het merk GLS, lanceert de pakketbezorger een nieuwe merkcampagne. Die toont onder andere het nieuwe, versimpelde logo van GLS en gaat in op wat GLS zijn belangrijkste eigenschap voor klanten vindt: haar menselijke kijk op pakketbezorging. Niet zomaar pakketjes van A naar B versturen, maar mensen blij maken. DentsuACHTUNG! tekende voor de rebranding en ondersteunde GLS ook bij deze merkcampagne. 

Ander perspectief

Diederik Mulder, art director bij dentsuAchtung!, zegt: 'Om de typische GLS mentaliteit te laten zien, hebben we gekozen voor een ander perspectief op pakketbezorging: dat van de ontvanger van een pakket. Voor hen is het niet zomaar een pakket, maar is het misschien wel het belangrijkste pakket ter wereld. Iets simpels als de bezorging van een pakket betekent ontzettend veel voor degene die het ontvangt. De pay-off ‘Parcels to People’ vat die gedachte in drie woorden samen.'

De campagne is op 30 mei gestart in Europa en Noord-Amerika en wordt gevoerd op video, print, out-of-home, digital advertising en social-media. GLS leverde vorig jaar 870 miljoen pakketten wereldwijd en had een (record)jaaromzet van vijf miljard euro. 

Credits: 
Klant: GLS
Bureau: dentsuACHTUNG!
Regie & fotografie: Noel Loozen (Halal)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie