Nederlandse Cannes-juryleden delen hun favoriete campagne

Video-interviews met Jessica Kersten, Thecla Schaeffer, Sander van Maarschalkerweerd en Bas Korsten.

Francis Ford Coppola Winery

Jessica Kersten, Cloudfactory

Kersten is oprichter en creatief directeur bij Cloudfactory. Zij mocht dit jaar voor het eerst jureren in Cannes bij categorie 'film'. Deze korte zomerfilm vindt zij jaloersmakend mooi. 

 

Deze video's zijn gemaakt door de ADCN, BrandDeli en Orange Lions.

Thecla Schaeffer, G-Star

Schaeffer is chief marketing officer bij G-Star en was jurylid 'innovatie'. Tijdens Cannes heeft zij op het strand gehangen met Tor Myhren, Apple's vice president of marketing. Haar favoriete werk? Een 4D campagne van Adidas waarmee je een schoen kunt ontwerpen. 

Sander van Maarschalkerweerd, Sizzer Group

Maarschalkerweerd, oprichter en directeur van Sizzer Group, was jurylid in categorie 'muziek voor reclames'. Intrigrerend vond hij de verschillende ethische perspectieven van zijn mede-juryleden bij het beoordelen van campagnes. De Homepod-reclame van Apple, genomineerd voor de Grand Prix, is zijn absolute favoriet - ook al voordat die in de prijzen viel. 

 

Bas Korsten, J. Walter Thompson Amsterdam

Korsten is creatief partner bij J. Walter Thompson Amsterdam en was jurylid in categorie 'creative data'. Zijn ouders weten niet precies wat hij voor werk doet, 'maar dat is oké'. Korsten vindt de 'Marmite Gene Project'  - ja die kruidenpasta die de één vies vindt en de ander heerlijk - de meest innovatieve campagne. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie