Nerf beweegt gamers naar buiten met nieuwe merkcampagne

De campagne maakt gebruik van Nederlandse game-influencers en elementen van populaire shooter-games.

Nerf, de maker van speelgoedblasters, wil  met een nieuwe campagne gamers uit hun luie bank trekken om buiten hun favoriete shooter-game in real-life verder te spelen. Met de coolste NERF-blasters kunnen kids hun geliefde shooters, zoals Fortnite, natuurlijk goed naspelen.

Het merk heeft daarvoor met Dept en Fantube een speciale campagne ontwikkeld die aansluiting zoekt bij de belevingswereld van deze moeilijk te bereiken doelgroep. De campagne gebruikt daarom aspecten van populaire shooters en Nederlandse game-influencers.

De kickoff van de campagne was een GIF-shoot waarbij de influencers hun eigen GIF-stickers ontwikkelden. Elke influencer deelde vervolgens een video waarin ze hun volgers de kans gaven om een plekje te bemachtigen in de real-life Battle Royale, een populaire game-modus waarin vele spelers het tegen elkaar opnemen tot er één iemand overblijft. 

Tijdens deze openluchteditie kwamen zowel de felgekleurde blasters als herkenbare elementen populaire online games terug.

Credits:

 Klant: Hasbro

Verantwoordelijken bij klant: Yahn Boschma, Tim Maas

Bureau: Dept

Strategie & Creatie: Simon van Gorkum, Michael Maaskamp, Bruce de Kok

Productie Dept: Felice van Zuilen, Rosa Stamato

Account: Daan Hülsmann

Productiemaatschappij: Yung Film

Regie: Jonas Beck
Influencers: Roy Beszelsen (Royalistiq), Don de Jong, Quin van der Zeeuw, Dante Grootendorst (ClonnyGames)

Influencer agency: Fantube

Muziek: Wouter Hardy

Voice-over: Adje

VFX: Stolen Goods

Grading: Erik van den Heuvel @ De Grot

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie