Nieuwe campagne van Plus gaat over de herkomst van goed eten

Goed eten is weten wat je eet. Zo luidt het thema van de nieuwe MVO-campagne van Plus.

Het fundament van de campagne komt voort uit de strategie van de supermarkt, waarin staat dat 'eten wordt geproduceerd met respect voor mens, dier en milieu.'

Okke Wiarda, manager merk & communicatie bij Plus noemt de supermarktketen een voorlopen in MVO. 'Al 5 jaar op rij zijn we uitgeroepen tot de Meest Verantwoorde Supermarkt. Zo hebben we sinds 2012 uitsluitend vrije uitloop- en biologische eieren in de schappen liggen. Deze hebben minimaal het Beter Leven keurmerk 2 sterren van de Dierenbescherming. Dat betekent meer bewegingsvrijheid en een beter leven voor de kippen.'

Advertentie
advertisement

In de bijbehorende tv-commercial zien we hoe een meisje thuis een veertje in een eierdoosje vindt, zich afvraagt waar dat veertje vandaan komt en op zoek gaat. 

Plus zegt nog niet klaar te zijn met het optimaliseren van de keten. Zo wil de supermarkt vanaf dit najaar uitsluitend Fairtrade gecertificeerde en klimaatneutrale bananen verkopen en is gekozen voor een gesloten keten rondom varkensvlees. 'We moeten als supermarkten de lat steeds hoger willen leggen, en PLUS zeker ook. Het kan en moet nog beter.'

De campagne is gemaakt door J. Walter Thompson Amsterdam. 

 

Credits

Creative Partner: Bas Korsten
Creative Lead: Chris Sant, Dieuwer Bulthuis
PLUS Supermarkten
Manager Brand & Communication: Okke Wiarda
Marketing Manager: Esmée Blom
Campaign Manager: Jasper Jobse
Pink Rabbit
Director: Ismael ten Heuvel
MRTN
Editor: Martin Heijgelaar 
Captcha!
Grading: Barry Clarke
Amp.Amsterdam
Music Supervision: Amp.Amsterdam
Studio Alfred Klaassen
Sound: Jacco Lenstra

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie