The North Face kiest First Day Of Spring voor ‘experience-led’-campagne

De campagne gaat 30 juli live in heel Europa.

The North Face

Outdoormerk The North Face heeft het Amsterdamse bureau First Day Of Spring gekozen om een zomer- en najaarscampagne te ontwikkelen. First Day Of Spring, bekend van onder meer de technofeesten in de fietspassage van het Rijksmuseum tijdens Amsterdam Dance Event, verbindt naar eigen zeggen merken aan popcultuur. Peter Kan, managing director van First Day Of Spring: ‘Merken die een relevante rol spelen in popcultuur zijn simpelweg succesvoller.’

Dat is dan ook de reden waarom outdoormerk The North Face de keuze heeft laten vallen op First Day Of Spring. Het is de bedoeling dat de ‘spirit of exploration’ van het merk naar zowel steden als bergen wordt gebracht. De campagne zal bestaan uit muziek, mode, design en outdoor sport en zal pan-Europees worden uitgerold rondom meerdere live ervaringen. Hoog in de bergen en in Europese metropolen. Kathy Hines, Vice President Marketing and Strategy bij The North Face EMEA, vertelt aan Adformatie het een en ander over deze samenwerking tussen het outdoormerk en het Amsterdamse bureau.

Advertentie
CM: Vanwaar de keuze voor First Day of Spring?
KH:

‘In het verleden heb ik al met dit bureau gewerkt toen ik nog actief was bij Napapijri, en daarvoor nog bij Kipling. Bij beide merken was First Day Of Spring een uitstekende bureaupartner. Voorafgaand aan de ideefase zorgde First Day Of Spring ervoor dat ze het merk, de geschiedenis en alles wat The North Face anders en speciaal maakt, begrepen. Vanaf dat punt werkten we samen aan een concept waar we erg enthousiast over zijn. We kijken ernaar uit om dit aan de wereld te tonen.’

CM: Wat verwachten jullie van First Day Of Spring?
KH:

‘Een uitvoering van hoog niveau om het idee tot leven te brengen. Het team heeft al aangetoond dat ze veel kennis, passie en de drive hebben.’

CM: Hoe zal jullie aankomende campagne eruit zien?
KH:

‘We kunnen er nog niet al te veel over kwijt, maar het zal een ‘experience-led’-campagne worden. De campagne zal terugblikken op waar The North Face is begonnen. Tegelijkertijd zal er ook een duik worden genomen in de ‘consumer passion points’ waar we ons merk mee verbinden.’

CM: Wat willen jullie bereiken met de campagne?
KH:

‘The North Face betekent heel veel op meerdere manieren voor heel veel verschillende mensen. Met deze campagne willen we deze verschillen vieren, maar we willen ook vieren hoe al deze verschillen met elkaar zijn verbonden door de kracht van nieuwsgierigheid.’

De zomercampagne zal 30 juli worden gelanceerd.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie