Met Instagram Stories jong talent werven. Ogilvy Social.Lab doet het

Studenten kunnen solliciteren door op Instagram creatieve vraagstukken op te lossen voor de ‘Insta Intern’ campagne.

Ogilvy Social.Lab

Dat Instagram Stories een mooie tool kan zijn voor het scouten van talent, bewijst Ogilvy Social.Lab. Vandaag lanceert Amsterdamse reclamebureau de ‘Insta Intern’ campagne, waarbij studenten via Instagram kunnen solliciteren voor een stage. 

De campagne biedt studenten de kans zichzelf in de kijker te spelen bij het creatieve bureau. Deelnemen op het Instagramkanaal van Ogilvy Social.Lab is voldoende voor een stageplek, mits de deelnemer snappy en creative genoeg is.

Het adagium van de campagne, ‘Social at heart’ is volgens Executive Creative Director Tolga Büyükdoganay niet het resultaat van een toevallige keuze: ‘We zijn social at heart. We hebben een unieke kans gecreëerd voor jong talent over heel de wereld om gemakkelijk met ons in contact kan komen.'

Advertentie
advertisement

Swipen voor een stage

Ogilvy Social.Lab daagt potentiële stagiaires uit met creatieve vraagstukken in Stories, zoals het schrijven van pakkende copy, kiezen van een passende kleur bij een kleurenpalet of het herkennen van fonts. Insta Intern biedt de student in kwestie inzicht in de tone of voice van het bureau. 

De campagne trapt af met een copywriting internship: jong talent maakt kans door een rake tagline bij een campagnebeeld te verzinnen. Insta Intern is vanaf nu live en te volgen via @ogilvy.sociallab.amsterdam.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie