Dit is waarom sommige Orangina-blikjes kunnen praten

Het frisdrankbedrijf houdt een marketingcampagne om te zorgen dat mensen gaan schudden.

Volgens het Franse Orangina vergeten veel consumenten dat ze de frisdrank moeten schudden. Daar bedacht bureau Buzzman een slimme actie omheen.

Deze zomer bevatten 50.000 van de 20 miljoen actie-blikjes in Frankrijk een 'geest'. Als je zo'n blikje op z'n kop zet, begint hij tegen je te praten. Orangina noemt het de 'Wiiish box', want wie een geest te pakken heeft mag een wens doen. Heb je een pratend blikje gevonden, ga dan naar laboiteavoeuuuh.fr en omschrijf je wens. Aan het eind van de actie laat de jury twee wensen uitkomen (maximum bedrag van 20.000 euro).

Gokje wagen

Heb je geen 'geest' gevonden, dan kun je nog een kans wagen op de website. Daar kun je namelijk een digitaal blikje heen en weer schudden.

De actie bestaat uit de nieuwe verpakking, een digitale marketingcampagne, een radiocommercial en animaties in Franse winkels.

Advertentie