Organisatie Songfestival laat honderd Nederlanders meedenken

Co-creatie om uitzending volgend jaar 'aantrekkelijker en inclusiever' te maken.

ANP

Bij de ontwikkeling van het concept van het Eurovisie Songfestival in 2020 in Rotterdam heeft de organisatie honderd bekende en onbekende Nederlanders betrokken. Met dit co-creatieve proces willen de organisatoren tot een uitzending komen waarin 'Nederland zich herkent en die Europa verrast'.

Deze 'Magic 100' werd onder meer gevraagd mee te denken over hoe het Songfestival beter en anders kan: aantrekkelijker, inclusiever, hoe kijkers voor en tijdens het event actiever te betrekken en iets positiefs achter te laten. Dit allemaal onder het motto ‘collaborate or die’. Bureau Fronteer begeleidde dit proces.

In de groep van honderd zaten namen als Sjoerd Raaijmakers (Vice NL); Karin Swerink (LINDA.); Anna Nooshin (influencer); Frits Huffnagel (Castro Communicatie); Kim Putters (Sociaal Cultureel Planbureau); Howard Komproe (Cabaretier); Alexander Klöpping (Blendle); Bo The (Boomerang Create) en Simone Weimans (NOS). 

Op dit moment legt Fronteer de laatste hand aan het Songfestival 2020 concept dat het team van producenten een dezer dagen zal voorleggen aan de EBU (red. Europese Radio-unie, European Broadcasting Union).

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie