Begrijpen, bereiken, bewegen

Van insights tot impact

Concept

Nestlé heeft Sanoma uitgedaagd om een branded content campagne te ontwikkelen die de doelgroep d.m.v. relevante content, informeert en inspireert tot aankoop van NaturNes Bio. Samen met Ouders van Nu is in een reeks van advertorials en custom content producties het echte Nederlandse ouderschap in beeld gebracht. Om beter te begrijpen waar de specifieke behoeftes van de doelgroep m.b.t. babyvoeding liggen, heeft Sanoma onderzoek gedaan en deze uitkomsten meegenomen tijdens de creatie van het campagne materiaal.

De campagne bestaat uit 3 contentfases: 
* Introductie NaturNes Bio
* Informatie producten 
* Activatie: verkopen van producten 

​NaturNes Bio. It’s natural parenting brengt het echte Nederlandse ouderschap in beeld. 

Begrijpen, bereiken en bewegen

Sanoma en Nestlé bewijzen dat: onderzoek, slim gebruik van data en de creatie van relevante content, de manieren zijn om je doelgroep echt te begrijpen, te bereiken en te bewegen!

De campagne heeft gezorgd voor 2.554.060 contactmomenten onder de doelgroep ouders met kinderen 6-18 maanden, via de verschillende media die is ingezet: Ouders van Nu Magazine, Oudersvannu.nl, Ouders van Nu Nieuwsbrief, Ouders van Nu Partnermailing, Ouders van Nu Social, In de wolken Festival.

Daarnaast is in de laatste fase zowel de Ouders van Nu Partnermailing ingezet als het Scoupy platform, ter activatie van de doelgroep om NaturNes Bio te kopen. Door de toegevoegde relevantie is de CTO van de partnermailing zeer hoog: 59% (tov 20% gemiddeld Nederland).

Een prachtige samenwerking, waarbij de klant zeer tevreden is. Nestlé gebruikt de videocase intern om extra mediabudget los te krijgen voor een nieuwe samenwerking met Sanoma. 

Bekijk hier de videocase. 

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.