Overheid richt zich met HobbyHacker Hans op beveiligen slimme apparaten

Nieuwe overheidscampagne moet mensen aanzetten updates uit te voeren.

Het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat is een campagne begonnen voor het updaten van slimme apparaten. Steeds meer van dit soort apparaten, zoals Smart-tv’s of printers met wifi, zijn met het internet. Bijna 80 procent van de eigenaren weten dat die regelmatig een update nodig hebben, de helft stelt dit weleens uit of vergeet het helemaal. Dat terwijl dit de eenvoudigste manier van beveiligen is.

De nieuwe campagne, gemaakt door van D&B, Open Now en TBWA\NEBOKO (DOT), moet zorgen dat meer mensen deze updates gaan uitvoeren. Centraal staat HobbyHacker Hans, een hacker met goede inborst, maar wel een die nét te dichtbij komt in huis en privésfeer. In de campagne waarschuwt hij hoe hackers slimme apparaten gebruiken om binnen te dringen, en verwijst mensen naar de campagne-website doejeupdates.nl waar tips staan over het updaten en veilig houden van slimme apparaten.

De campagne versimpelt enerzijds een vrij ingewikkeld technisch onderwerp, en speelt anderzijds in op het gevoel van privacy en veiligheid in huis om consumenten te attenderen op risico’s.

Credits:

Opdrachtgever: Ministerie van Economische Zaken en Klimaat & DPC

Bureau: D&B, Open Now en TBWA\Neboko (DOT) 

Productie: Holy Fools (Mattias Schut)

Social: TBWA\Socioboko

PR: HvdM

Media: Initiative

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie