Porsche wil meer vrouwen aanspreken door te breken met conventies

Het automerk brengt de electrische Taycan opnieuw onder de aandacht voor nieuwe doelgroep rijders.

Porsche wil breken met conventies om meer vrouwen aan te spreken
DentsuAchtung

Automerk Porsche brengt de volledig electrische Taycan opnieuw onder de aandacht met een campagne waarmee het bestaande conventies wil doorbreken. Het doel is om een nieuwe generatie rijders en meer vrouwen aan te spreken in ‘het mannenbolwerk van de autowereld’. Het automerk zegt dat het zelf al meer dan 70 jaar conventies doorbreekt en een vrouwelijk verleden heeft met de dochter van de oprichter van Porsche die een voorname rol had bij het opzetten van het handelsbedrijf. De campagne is ontwikkeld door DentsuAchtung.

Advertentie
advertisement

'Passend bij het merk'

Britt Boss, strateeg bij DentsuAchtung, zegt dat vrouwen evengoed houden van een mooie snelle auto en dat mag meer omarmd worden door de automotive-industrie. Daarom waren wij blij met de briefing van Porsche om meer vrouwen aan te spreken, maar op een natuurlijke manier die past bij het merk. We zijn op zoek gegaan naar conventies die herkenbaar zullen zijn voor deze doelgroep’.

'Vaak gezien als een merk voor mannen'

De Taycan rijdt sinds 2020 op de Nederlandse wegen. Volgens Ruurd Neurink, manager marketing & Communicatie bij Pon Porsche Import, vonden sommige buitenstaanders het een gedurfde, onconventionele actie van het merk. 'Een volledig elektrische sportwagen op de markt brengen is voor een automerk waar luide motoren altijd onderdeel zijn geweest van de rijervaring voor sommigen misschien onverwachts. Porsche wordt vaak gezien als een merk voor mannen, maar waarom eigenlijk? We zijn bij Porsche van mening dat om vooruit te komen, het tijd is om te breken met dit soort conventies.’

Dit is de commercial van Porsche

Porsche Taycan - Conventies zijn er om doorbroken te worden

'Eigen pad kiezen'

‘Porsche rijders doen graag dingen net even anders’, vervolgt Neurink. ‘Mensen die ondernemend en ambitieus zijn hebben een bepaalde mentaliteit. Die leren snel van fouten, passen zich aan en kiezen hun eigen pad. Deze campagne ademt en eert die mentaliteit.’ 

Lees ook:

Reacties:

Martin de Munnik
Porsche heeft klaarblijkelijk niets geleerd van de verkeerde positionering van de Boxter, die door de grote baas Piëch destijds werd bestempeld als de auto die vrouwen moest aanspreken. Geen vent heeft 'm vervolgens nog gekocht.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie