Schweppes meet met deze jurk hoe vaak een vrouw ongewenst wordt aangeraakt

Op deze manier moet meer bewustwording worden gecreëerd rondom ongewenste intimiteiten in het nachtleven.

Schweppes probeert Braziliaanse vrouwen in het nachtleven een hart onder de riem steken. Uit onderzoek blijkt namelijk dat 86% van de Braziliaanse vrouwen aangeeft wel eens lastig te zijn gevallen tijdens het uitgaan.

Het frisdrankmerk komt daarom in actie met de drie vrijwilligers Luisa, Tatiana en Juliana. Zij zijn namelijk wezen stappen in een nachtclub in São Paulo, gekleed in een jurk met speciale touch-sensoren.

De sensoren in de jurk legden vast hoe vaak het materiaal werd aangeraakt. De data werd met Wi-Fi doorgestuurd zodat real-time kon worden bekeken hoe vaak de vrouwen werden aangeraakt. Uiteindelijk werden de vrouwen op één avond in totaal 157 keer ongewenst aangeraakt, wat neerkomt op meer dan 40 keer per uur.

Met de ‘dress for respect’ en de tagline ‘character required’ probeert Schweppes mannen aan te spreken op hun gedrag in het nachtleven.

De campagne is ontwikkeld door Ogilvy Brazil.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie