Twee creatieven doneren hun salaris aan het goede doel

Het team gaat in december voor merken en bureaus aan de slag en schenkt de helft van de opbrengsten.

Ingmar Larsen en Huub van Veenhuijzen hebben het concept 'Creatives for Charity' opgericht. Dit komt op het volgende neer: de twee gaan in december de helft van hun salaris schenken aan het goede doel. Het is de eerste keer dat zij hiermee aan de slag gaan. Volgend jaar willen ze een platform optuigen.

‘December is een fijne maand met familie, vrienden en feesten. Maar kerst is niet voor iedereen een feestje. Daar willen wij verandering in brengen. Wij bedenken creatief werk voor merken of bureaus en doneren de opbrengst aan het goede doel’, zegt Larsen.  

De freelancers hebben een Instagrampagina opgezet zijn op zoek naar opdrachtgevers (merken en bureaus). ‘Volgend jaar willen we een platform opzetten. Hier kunnen freelancers, goede doelen en opdrachtgevers zich aanmelden. We hopen dat Creative for Charity uitgroeit tot een jaarlijks terugkerend project.'

De creatieven hanteren een uurtarief van 90 euro per uur persoon. En opdrachtgevers kunnen zelf kiezen naar welk goede doel het geld gaat.

Bureaus en merken kunnen contact opnemen via Instagram of creativeforcharity@gmail.com.

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie