Univé vernieuwt het merk voor het eerst in 25 jaar

Het bedrijf presenteert de nieuwe huisstijl online en in de krant.

Verzekeraar Univé had al 25 jaar dezelfde huisstijl en hetzelfde logo. Met de uitsmijter ‘het ga je goed ouwe peer!’ neemt het bedrijf afscheid van de peer (en de appel). Vanaf nu heeft het merk een frissere, ‘meer digitale’ stijl.

Manager merk- en communicatie Pieter Borsboom vertelt dat het oude logo nog echte drukwerkletters had. Dat past niet bij een bedrijf dat inmiddels veel online doet, vindt hij. ‘Bovendien zat het woord ‘verzekeringen’ erin gebakken’, vertelt hij. En dat past niet bij de nieuwe koers van het bedrijf. ‘Sinds 2016 doen we meer dan verzekeringen verkopen. We bieden ook diensten om risico’s te beperken.’

Totaaloplossingen

Als voorbeeld van een vernieuwende dienst noemt hij het Zorgeloos Online Pakket. Dat is een pakket met daarin een kastje dat je apparaten beschermt tegen cybercrime, een hulpdienst voor digitale problemen en een verzekering. Met dit soort ‘totaaloplossingen’ wil Univé zich onderscheiden.

Bij een modernere aanpak hoort een modernere huisstijl, vindt Borsboom. Univé schakelde bureau Teldesign in voor het ontwerp en het logo. Bureau Dept verzorgde de nieuwe website en app. Univé presenteert de nieuwe stijl met een korte campagne op sociale media en in de krant. Zaterdag stond deze advertentie in de meeste dagbladen.

Advertentie