Vita wil inclusiefste merk van Noorwegen worden, en brengt ode aan menselijke imperfecties

De campagne ‘For a million kinds of beautiful’ is ontwikkeld door Havas Lemz Amsterdam.

Het Noorse cosmeticaconcern Vita komt met een nieuwe campagne, waarin het wil aantonen dat dit merk een van de inclusiefste van het land is. Met ‘For a million kinds of beautiful’ wordt meteen een herpositionering geïntroduceerd aan het Noorse publiek, omdat het concern vanaf nu purpose-gedreven te werk wil gaan.

Na een internationale bureau-oriëntatie koos Vita voor Havas Lemz Amsterdam met als doel ‘purpose’ overal in het bedrijf terug te laten komen. Dit geldt dus niet alleen voor de communicatie en PR, maar ook voor productinkoop en winkelinrichting. Met actuele maatschappelijke thema’s in het Scandinavische land moet Vita zich presenteren als inclusief merk.

Havas Lemz sloeg voor de herpositionering de handen ineen met onder andere het Deense retaildesignbureau Henrik Glahn, de Amerikaanse kunstenaar Fahren Feingold, de Deense regisseur Emilie Thalund en het Scandinavische productiebedrijf Bacon.

Deze maand wordt het nieuwe Vita aan Noorwegen gepresenteerd met een nieuwe missie, toon, stijl en inrichting voor alle 220 vestigingen in het land. De introductie wordt verder uitgerold met onder andere vier themafilms, online content, activaties, nieuwe producten en services en een online platform.

Advertentie
advertisement

Imperfecties als schoonheid

In de campagnefilms is te zien hoe verschillende vormen van schoonheid aan bod komen. Het gaat hier echter om imperfecties waar iedereen mee te maken heeft, maar deze imperfecties worden juist gezien als de echte schoonheid van een mens. Denk hierbij aan ouder worden, littekens en rimpels. 

Kristina Johansson, ceo van Vita, wil het Noorse merk nieuwe betekenis en relevantie geven. ‘Na een internationale oriëntatie werd daarom gekozen voor Havas Lemz Amsterdam waar purpose centraal staat in het werk. Vita wil het meest inclusieve merk van Noorwegen worden. Daarom is de campagne een uitgesproken ode aan de schoonheid van diversiteit.’ 

Willem van der Schoot, ceo van Havas Lemz, geeft aan dat dit voor het bureau een unieke kans is om weer met purpose aan de slag te gaan. ‘Binnen het Havas-netwerk wordt Havas Lemz vaker ingezet voor merken die op zoek zijn naar hun ‘purpose’, maar het is voor ons extra interessant wanneer onze ideeën campagnes overstijgen en ook echt doordringen in de hele bedrijfsvoering. Van HR tot PR.’ 

Bekijk hieronder de campagnefilms:

Introductiefilm ‘For a million kinds of beautiful’
Campagnefilm 'Flaws'
Campagnefilm 'Selfcare'
Campagnefilm 'Aging'

Credits:

Klant: Kristina Johansson, Martine Hesleskaug, Linda Erlingsen
Concept: Susan Zwijgers, Pim Gerrits, Pepijn Rooijens
Copy: Susan Zwijgers, Pim Gerrits
Design: Sven Thierie, Pepijn Rooijens
Strategie: Wendeline Sassen 
Account: Esther de Leeuw, Thamara van Trappe
Productie: Vanessa Janssen 
Productiemaatschappij: Czar, Bacon
Regie: Emilie Thalund
D.O.P: Andreas Bjorseth 
Edit: Annelien van Wijngaarden, Kapsalon 
Postproductie: De Grot 

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie